پاسخ قطر به یکی از شروط عربستان

    کد خبر :44283

خبرنگار المانیتور با اشاره به تماس تلفنی امیر قطر با حسن روحانی رئیس جمهور ایران و آمادگی دوحه برای توسعه روابط با تهران در حساب توئیتری خود نوشت که قطر به یکی از شروط 13 گانه ائتلاف عربستان علیه این کشور پاسخ داده است.
امیر قطر در گفتگو با روحانی از آمادگی این کشور برای توسعه روابط با ایران خبر داده است؛ این درحالیست که یکی از شروط اصلی عربستان و متحدانش از قطر این است که روابط خود با تهران را قطع کند.

به گزارش نامه نیوز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز درخواست کشورهای عربی برای برچیده شدن پایگاه نظامی این کشور در قطر را نامحترمانه خواند و تلویحا آن را رد کرد. این اظهارات اردوغان احتمالا با هماهنگی مقامات قطری گفته شده است.

ائتلاف تحریم کننده قطر به رهبری عربستان اخیر شروط 13 گانه‌ای را برای رفع محاصره دوحه و احیای مجدد روابط با این کشور اعلام کرده بود. این شروط آنقدر زیاده خواهانه است که حتی واشنگتن، متحد نزدیک ریاض، نیز از آن انتقاد کرده است.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به مطرح شدن خواسته‌های 13گانه عربستان و یاران منطقه‌ای از قطر، عملی شدن این خواسته‌ها را «خیلی سخت» دانست.

وزیر خارجه آمریکا با اطلاع از غیراجرایی بودن خیلی از خواسته‌های اعراب، طرفین را به ادامه گفت‌وگو و یافتن راه‌حلی دیگر تشویق کرد و گفت: «گام ثمربخش بعدی عبارت خواهد بود از گرد آمدن کشورها دور میز مذاکره و ادامه این گفت‌وگو.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید