دانشگاه بریتانیایی خطاب به دانشجوی ایرانی: به خانه برو و پول نقد بیاور!

    کد خبر :442631

گاردین گزارش داد: دوره‌های آموزشی دانشجوهایی ایرانی در بریتانیا به دلیل دور جدید تحریم‌های ضدایرانی دونالد ترامپ به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش بازتاب به نقل از گاردین، دانشجوی ایرانی که دانشگاه “ریدینگ” انگلستان حقوق می‌خواند، یکی از دانشجویان ایرانی است که در خطر بازماندن از تحصیل و باطل شدن ویزای‌شان به دلیل عدم پرداخت شهریه دانشگاه قرار دارند.

خانواده این دانشجوی 23 ساله به دلیل آن‌که تراکنش‌های مالی توسط تحریم‌های آمریکا هدف قرار گرفته‌اند، نمی‌توانند به خارج از کشور پولی واریز کنند.

دانشگاه ریدینگ به این دانشجو گفته است که تنها گزینه وی، بازگشت به تهران در ایام کریسمس و آوردن 5350 پوند پول نقد برای ثبت‌نام در ترم آتی است.

در ایمیل یکی از مسئولان این دانشگاه آمده است: این باید زمان کافی برای آوردن پول از ایران بعد از تعطیلات کریسمس را در اختیار شما بگذارد. اگر شهریه تا زمان مقرر واریز نشود، شما از ادامه دوره آموزشی خود بازخواهید ماند.

دانشجوی ورد اشاره نیز گفته است که تاکنون شش اخطاریه در همین راستا دریافت کرده که آخرینش در پنجم دسامبر (14 آذر) بوده است. این دانشجو در حال گذارندن سال آخر تحصیلات خود است و تا کنون 30600 پوند برای دو سال اول خود پرداخت کرده است.

وی در این باره گفته است: من تنها این شرایط خاص را ندارم. خانواده یکی دیگر از دانشجویان قرار است برای او پول بیاورند.‌ آن‌ها (آمریکا) مردم عادی را هدف گرفته‌اند. این یک محاصره اقتصادی است.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه تعداد دانشجو تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید