راه اندازی اولین پرواز مستقیم بین «آستانه» و «دوشنبه»

    کد خبر :441149

برای اولین بار پرواز مستقیم بین «آستانه» قزاقستان و «دوشنبه» تاجیکستان راه اندازی شد.

برای اولین بار بین شهر «دوشنبه» و «آستانه» پایتخت های تاجیکستان و قزاقستان پرواز مستقیم راه اندازی شد.

«تالگات لاستایف» رئیس کمیته هوانوردی مدنی قزاقستان در این خصوص گفت: با راه‌اندازی پرواز مستقیم میان آستانه و دوشنبه روند اتصال پایتخت قزاقستان با پایتخت‌های تمام کشورهای «همسود» تکمیل می شود.

وی با بیان این که در حال حاضر در تلاش افزایش ظرفیت و تعداد پروازها در این مسیر هستیم گفت: در ماه جاری مذاکراتی با همتایان تاجیک خود در این خصوص برنامه ریزی شده است.

لاستایف افزود: طی چند سال اخیر تعداد مسافران ترانزیت از طریق فرودگاه های قزاقستان به یک میلیون نفر رسیده است و پرواز مستقیم میان آستانه و دوشنبه در این روند سهم مهمی را خواهد گذاشت.

«نیکولای بوریاکف» معاون مدیر عامل شرکت «اسکات» نیز با اشاره به اهمیت موضوع توسعه گردشگری و شبکه های هوایی برای قزاقستان گفت: نخستین پرواز از امروز ساعت 15 و توسط هواپیمای CRJ 200 صورت می گیرد.

وی افزود: زمان پرواز در این مسیر 1.5 ساعت، تعداد پروازی ها هفته ای دوبار، روزهای جمعه و یکشنبه و ارزش حداقل بلیط یک طرفه 44 هزار تنگه و دو طرفه 86 هزارتنگه (واحد پول قزاقی) خواهد بود.

بوریاکف گفت: راه اندازی پرواز بین پایتخت های دو کشور باعث افزایش فعالیت های تجاری برای توسعه تجارت میان دو کشور و فرصت بازدید از پایتخت های یکدیگر به شهروندان قزاقستان و تاجیکستان را فراهم خواهد کرد.

به گزارش فارس ،در سال 2017 میلادی از خدمات این شرکت هوایی یک میلیون و 800 هزار نفر استفاده کردند. در سال جاری میلادی این شرکت قصد دارد این شاخص را تا 2.2 میلیون نفر افزایش دهد.

در حال حاضر شرکت «اسکات» دارای 21 هواپیمای مختلف بوده و قصد دارد در سال آینده 2 هواپیمای دیگر خریداری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید