روحانی: تلاش می‌کنیم حقوق افرادی را که دریافتی ثابت دارند، در حد توان رشد بدهیم / آرامش مردم بعد از ۱۳ آبان مقداری بیشتر شده

    کد خبر :439651

حسن روحانی رئیس جمهور در پایان نشست سران قوا تصریح کرد: جلسه امروز عمدتاً مربوط به مسائل اقتصادی کشور بود و راجع به مسائل سیاسی و منطقه‌ای هم بحث‌هایی داشتیم. وی در مورد مسائل اقتصادی در جلسه امروز گفت: در مورد اقتصاد در هفته‌های گذشته چهارچوبی را تنظیم کرده بودیم که این چهارچوب به یک نحوی مسئله بودجه سال آینده را در بر می‌گرفت.

حسن روحانی گفت: تلاش می‌کنیم حقوق افرادی را که دریافتی ثابت دارند در حدی که توان داریم رشد بدهیم.

به گزارش فارس، حسن روحانی رئیس جمهور در پایان نشست سران قوا تصریح کرد: جلسه امروز عمدتاً مربوط به مسائل اقتصادی کشور بود و راجع به مسائل سیاسی و منطقه‌ای هم بحث‌هایی داشتیم.

وی در مورد مسائل اقتصادی در جلسه امروز گفت: در مورد اقتصاد در هفته‌های گذشته چهارچوبی را تنظیم کرده بودیم که این چهارچوب به یک نحوی مسئله بودجه سال آینده را در بر می‌گرفت. مقام معظم رهبری رهنمودی را دادند که بر مبنای آن رهنمود جلسه‌ای داشتیم که این سیاست را چگونه عملیاتی کنیم.

رئیس جمهور بیان داشت: جلسات دیگری هم ظرف این هفته خواهیم داشت و تا هفته آینده نکاتی که مورد نظر مقام معظم رهبری است نهایی خواهیم کرد. ممکن است بر مبنای این نظر مواردی هم برای بودجه سال آینده اصلاحاتی لازم لاشد که انجام دهیم. لایحه بودجه هم آماده است که انشاالله به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: به ملت عزیز و بزرگ ایران لازم می‌دانم بگویم که بعد از ۱۳ آبان که آمریکایی‌ها بسیار در انتظار این بودند که شاهد یک به‌هم ریختگی در اقتصاد کشور باشند مردم بزرگوار ما و فعالان اقتصادی به گونه‌ای عمل کردند که خوشبختانه همه چیز برعکس شد یعنی آمریکایی‌ها می‌خواستند بعد از ۱۳ آبان تورم، مشکلات اقتصادی، مسائل بازار و ارز را به نحو دیگری ببینند که خوشبختانه بانک مرکزی و بخش‌های دیگر اقتصادی و هم مردم عزیزمان به گونه‌ای عمل کردند که کاملاً برای همه دنیا و داخل کشور ما محسوس است که آرامش مردم بعد از ۱۳ آبان بیشتر شد و همه تلاش‌ها این است که این آرامش را ادامه دهیم و بتوانیم مشکلاتی را که روی دوش مردم است بکاهیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: من در اینجا می‌خواهم از صادرکنندگان عزیز تشکر کنم، پیشرفت خوبی در ۸ ماهه امسال نسبت به سال گذشته داشته‌ایم که بیش از ۱۳ درصد افزایش صادرات داریم و با چهارچوبی که تعیین شده که چگونه ارز صادرات غیرنفتی به داخل کشور برگردد و راه حل مطمئنی برای درآمدهای ارزی ما پیش‌بینی شده است و این راه مطمئن را ادامه می‌دهیم.

رئیس قوه مجریه بیان داشت: امروز بخشی از جلسه ما در مذاکره با وزیر نفت و شرایط فروش نفت گذشت، به حمدالله شرایط مناسب و خوبی داریم، آمریکایی‌ها هدفشان این بود که جلوی صادرات نفت ما را بگیرند و به صراحت به مردم می‌گویم که صادرات نفت ما بعد از ۱۳ آبان به مراتب از قبل از آن بهتر شده است. گزارش امروز وزیر نفت هم امیدوار کننده بود و مواردی که تسهیلات می‌خواست مورد توافق جمع سران سه‌قوه است.

روحانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در زمینه نفت ناموفق بودند، آمریکایی‌ها در زمینه اوپک خیلی تلاش کردند که تولید شرکت‌های عضو اوپک در نفت کاهش پیدا نکند که الحمدالله کاهش پیدا کرد و غیر اوپک هم همین تصمیم را داشتند، آمریکایی‌ها در اجلاس اوپک این‌بار ناموفق بودند و جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه موفقیت‌های خوبی به دست آورد.

روحانی افزود: روند فروش نفت ما به همان صورتی که قبل از این اجلاس بوده ادامه خواهد یافت. در زمینه مسائل منطقه‌ای هم حرکت‌ها به سود مردم منطقه است، شرایط یمن به گونه‌ای است که احساس می‌کنم آنهایی که می‌خواستند یمن را در اشغال خود داشته باشند راهی جز صلح با مردم یمن ندارند و ما همواره از مذاکرات یمنی-یمنی پشتیبانی می‌کنیم و امروز علامت‌ها برای رسیدن به یک آرامش در یمن بیشتر است.

روحانی خاطرنشان کرد: در سوریه هم شرایط به سمت صلح و آرامش بیشتری است و این به معنای موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای است و امیدواریم با توفیقاتی که مردم در مسیر ۴۰ سالگی انقلاب خواهند داشت شاهد توفیقات بزرگتر باشیم. من در این یکی دو سفری که به استان‌ها داشتم و بقیه مسئولین نیز به استان‌ها سفر دارند بحمدالله شاهد افتتاح‌های بسیار زیاد و به ثمر رسیدن بسیاری از پروژه‌ها هستیم و در مورد پروژه‌های ناتمام نیز در نشست سران قوا تصمیمات خوبی گرفته شد تا به مردم واگذار شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه تلاش خود را می‌کنیم تا روند اشتغال را بتوانیم برای سال آینده حفظ کنیم و مردم ما در کالاهای اساسی دچار مضیقه نباشند، اعلام کرد: تلاش می‌کنیم اولین اولویت ما در بودجه سال آینده همین است که مردم از لحاظ کالاهای اساسی و مواد ضروری اطمینان داشته باشند و ارز مان در بازار یک ثباتی داشته باشد و بتوانیم حقوق افرادی را که حقوق ثابت دارند در حدی که توان داریم رشد بدهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید