یک مسئول:

مساحت دریاچه ارومیه 193 کیلومتر افزایش یافت

    کد خبر :439094

‌مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از افزایش 16 سانتی تری تراز دریاچه ارومیه خبر داد.

‌فرهاد سرخوش در گفت و گو با  ایسنا‌ با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارویمه 1270.44 متر است افزود: تراز دریاچه در سال گذشته 1270.28 متر بوده که نشان از افزایش 16 سانتی متری تراز نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

سرخوش تصریح کرد: وسعت دریاچه امروز 1928.90 کیلومتر مربع است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 193 کیلومترمربع افزایش داشته است.

وی گفت:حجم فعلی آب دریاچه ارومیه یک میلیارد و 360 میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 290 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

سرخوش با اشاره به ورود 2 میلیون مترمکعب آب در مرحله اول رهاسازی به پیکره دریاچه یادآور شد: رهاسازی از سدهای شهرچای، سد مهاباد و رودخانه زولا بود که سد مهاباد و شهرچای به اتمام رسیده و تا 10 روز دیگر رهاسازی از رودخانه زولا چای ادامه دارد.

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: بدلیل بارندگی های بسیار خوب امسال و وضعیت خوب ذخایر سدها مرحله دوم رهاسازی پس از تعیین منابع و مصارف از بهمن ماه سال جاری آغاز می شود و مرحله سوم نیز در صورت تداوم بارندگی ها فروردین 98 خواهد بود.

وی ادامه داد: براساس مصوبات بیشترین لایروبی انهار و رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه انجام و بیشترین تعداد سردهنه احداث و یا بازسازی شده تا کمترین میزان پرت آب صورت گیرد که با اقدامات انجام شده اکثر رواناب ها به سمت پیکره جاری شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید