واترپلو به توجه بیشتر نیاز دارد

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۳۷
    کد خبر :433230

ملی پوش واترپلو بر این باور است که واترپلو در صورت توجه مسئولان توانایی قرار گیری بین رشته‌های مدال آور را دارد.

امیرحسین رهبر در گفتگو با مهر درباره وضعیت آمادگی‌اش گفت: پس از نتایج خوبی که در بازی‌های آسیایی کسب کردیم، چیریچ (سرمربی تیم ملی واترپلو) به ملی پوشان استراحت داد. اما در این مدت کمابیش نیز تمریناتم را داشتم. هم به همراه تیم باشگاهی‌ام و هم در تمرینات تیم جوانان که خود را برای حضور در مسابقات آسیایی مهیا می‌کرد، تمریناتم را پیگیری کردم. از ۲۶ آبان ماه نیز تمرینات تیم ملی مجددا آغاز شد. یک اردوی مشترک نیز در کره جنوبی برگزار خواهیم کرد.

این ملی پوش واترپلو در ادامه افزود: چیریچ پس از عقد قراردادش با ایران جدی تر از قبل بازگشته است چرا که توقع از واترپلو بالا رفته است. چیریچ ۳ مدال المپیک را در کارنامه دارد و در کل از موقعیت خوبی در واترپلو برخوردار است. او می داند به همان اندازه که تیم ملی پس از نتایج خوب در جاکارتا حمایت شد به همان اندازه اگر نتیجه کسب نکند مورد انتقاد قرار خواهد گرفت.

رهبر در ادامه در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه پس از بازگشت از بازی‌های آسیایی شرایط تغییر کرده یا خیر، گفت: نمی توان گفت تغییرات چشمگیری داشته‌ایم اما همین که نام واترپلو بر سر زبان ها افتاده جای شکر دارد. انتظاراتی که داشتیم و قول هایی که داده شد هنوز عملی نشده است.

ملی پوش واترپلو ایران درباره نزدیکی رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ نیز گفت: تیم ملی شرایط خوبی دارد اما نسبت به حضور در بازی‌های آسیایی تغییرات چندانی نداشته ایم. واترپلو ایران تا به حال سهمیه المپیک کسب نکرده است. آسیا دو سهمیه حضور در المپیک دارد که ژاپن به دلیل میزبانی یک سهمیه را در اختیار گرفته و بین تیم های ایران، قزاقستان و چین یک سهمیه دیگر توزیع می شود. ما در جاکارتا نشان دادیم توانایی شکست تیم قزاقستان را داریم. بازی بسیار نزدیکی با آنها داشتیم و می توانستیم پیروز شویم. تیم چین را نیز شکست داده ایم.

او در ادامه گفت: در حال حاضر قزاقستان چهار بازیکن صربستانی به تیم خود اضافه کرده و این کار را برای ما سخت می کند، تیم چین نیز پس از بازی های آسیایی در اسپانیا اردو زده است و بسیار برای واترپلو سرمایه گذاری می کند چرا که سهمیه المپیک می‌خواهد. تیم ما نیز دست از تلاش برنخواهد داشت، بازیکنان ما بسیار انگیزه دارند و این انگیزه پس از مدال برنز بازی های آسیایی نیز دو چندان شد. سه ملی پوش ما نیز لژیونر شدند و همین راه را برای سایر بازیکنان ایرانی باز خواهد کرد.

رهبر با توجه به تمرینات رقیبان تیم ملی واترپلو ایران گفت: وضعیت آماده سازی تیم های چین و قزاقستان کار را برای ما سخت می کند اما ما نیز مربی بادانشی مانند چیریچ را در اختیار داریم. پیش از بازی‌های آسیایی کسی تصور نمی کرد ما بتوانیم بازی خوبی مقابل قزاقستان به نمایش بگذاریم و حتی شانس برد مقابل این تیم را داشته باشیم. حتی مقابل تیم ملی چین نیز که چهار بازیکن به تیم خود اضافه کرده بود بسیار خوب بازی کردیم و این تیم را شکست دادیم.

ملی پوش واترپلو درباره سطح رقابت‌های لیگ برتر واترپلو نیز گفت: مسابقات لیگ دیرتر برگزار می شود چرا که با کمبود بودجه و اسپانسر مواجه شدیم، عضو تیم سایپا هستم و قرار است این دوره رقابت ها به صورت گروه بندی و متمرکز برگزار شود. چون تعداد بازی‌ها نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده شرایط برای ملی پوشان واترپلو بهتر خواهد شد، هر چند بازیکنان درجه یک دنیا در طول یک سال ۲۰۰ – ۳۰۰ بازی انجام می دهند در حالی که ما حداقل ۷۰ بازی رسمی برگزار می کنیم.

امیرحسین رهبر در پایان گفت: از مسئولان می خواهم توجه بیشتری به واترپلو داشته باشند چرا که این رشته می تواند جزو رشته های مدال آور قرار گیرد، واترپلو علاقه مندان بسیاری در ایران دارد و فقط نیازمند توجه است. در طول بازی های آسیایی حتی یک بار مسابقات ما از رسانه پخش نشد و همین باعث می شود که انگیزه ها کمتر شود. پس از مسئولان می خواهم توجه ویژه ای نسبت به این رشته داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید