ملی‎پوشان والیبال باید احساس خطر کنند

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۲۶
    کد خبر :433218

سرمربی تیم والیبال بانوان پیکان بیان کرد: باید تیم‌های پایه را تقویت کنیم تا ملی پوشان احساس خطر کنند و برای بهتر شدن تلاش کنند.

میترا شعبانیان در گفتگو با مهر درباره سطح رقابت‌های لیگ برتر والیبال بانوان که سه هفته از آن می گذرد، گفت: تعدادی از تیم‌ها مانند توپکا برای حضور در مسابقات مشکل داشتند اما بالاخره خود را مهیا کردند و رقابت‌ها با حضور ۶ تیم شروع به کار کرد. توپکا سعی کرد تیمش را در مسابقات حفظ کند، امیدوارم وضعیت این تیم بهتر شود چون مهره های خوب و ملی پوشی در اختیار دارد که آینده‌های والیبال هستند.

سرمربی والیبال پیکان در ادامه افزود: در دور برگشت، مسابقات بهترخواهد شد چرا که تیم‌هایِ تازه تشکیل شده به هماهنگی بیش‌تری خواهند رسید و کار برای ما سخت خواهد شد. در بازی مقابل ذوب آهن بازیکنانم خوب بازی کردند اما چون بازیکن خوبی مثل مائده برهانی را این فصل در اختیار نداریم و هم پستی او نیز کسالت داشت نتوانستیم خوب عمل کنیم. در دور برگشتِ مسابقات با قدرت بیش‌تری حاضر خواهیم شد.

وی درباره حضور ۶ تیم در مسابقات لیگ برتر والیبال بانوان نیز گفت: حضور ۶ تیم چیز جدیدی نیست، چند سالی است که رقابت‌های لیگ با این تعداد برگزار می‌شود. این مشکل جدیدی نیست و باید زیربنایی روی این موضع کار کرد. شاید یکی از دلایل این باشد که بسیار دیر به فکر تشکیل تیم‌ها می‌افتیم. فدراسیون باید کمی تاریخِ اعلام آمادگی تیم‌ها، برای حضور در رقابت‌ها را زودتر اعلام کند. فکر نمی‌کنم مشکل اسپانسر وجود داشته باشد فقط یک مقدار مربیان و هیات ها باید تلاش کنند و فدراسیون نیز قطعا حمایت خواهد کرد تا شرایط بهتر شود.

شعبانیان درباره تیم ملی والیبال بانوان نیز گفت: پتانسیل خوبی در والیبال بانوان وجود دارد. نباید مریبان تیم مرتب تغییر کنند چرا که انسجام تیمی به هم می‌ریزد. باید به یک مربی فرصت داده شود تا با سبک و سیاق خود کار کند. زمانیکه به مربی مسئولیت داده می‌شود باید منتظر ماند تا تفکراتش را پیاده کند شاید نتیجه گرفت. در کنار آن نیز باید تیم‌های پایه را تقویت کنیم تا بازیکنان بزرگسال احساس خطر کنند و بدانند برای آنها جایگزین وجود دارد و برای بهتر شدن تلاش کنند و از فضای رقابت دور نشوند. رقابت باعث می‌شود بازیکنان برای بهتر شدن تلاش بیش‌تری کنند.

سرمربی تیم والیبال پیکان در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه صعود ۷۶ پله ای تیم ملی در رنکینگ FIVB را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: نمی‌دانم ملاک چه بوده و چون جواب سوال خودم را نگرفته‌ام و اطلاعی ندارم بهتر است نظری ندهم. ان شالله که به خاطر کیفیت خوبِ بازی بازیکنان ملی پوش بوده است. به هر حال خبر خوبی برای والیبال بانوان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید