هیچ ارزانی بی‌علت نیست!

    کد خبر :431828

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: کلاهبرداران با ایجاد صفحه جعلی ازطریق ربات‌ها وعده فروش شارژ ارزان قیمت، قربانیان را به سمت خرید از سایت جعلی شده و در آنجا با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد، موجودی حساب را خالی می‌کنند.

سرهنگ محمد اقبالی اظهار کرد: برخی در پوشش تبلیغات فروش ارزان خودرو و وسایل الکترونیکی دست به اعمال مجرمانه می‌زنند که مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران اغلب با ادبیات مهندسی شده سعی دارند که طعمه‌ها را به دام خود بیندازند.

اقبالی، علت اصلی این رخداد را حسن اعتماد بیش از حد مشتریان عنوان کرد و گفت: کاربران باید دقت لازم داشته باشند که به منظور پیشگیری از برداشت اینترنتی غیرمجاز، قبل از هرگونه خرید و اتصال به درگاه بانکی مراقب صفحات جعلی ( فیشینگ) باشند چراکه مجرمان سایبری در کمین افراد زودباور هستند.

وی افزود: کلاهبرداران با ایجاد صفحه جعلی از طریق ربات‌ها و وعده فروش شارژ ارزان قیمت، قربانیان را به سمت خرید از سایت جعلی هدایت کرده و در آنجا با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد، موجودی حساب را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز افزود: با توجه به کثرت استفاده از فضای مجازی و سهولت ایجاد بستر اشتغال، افراد فرصت طلب با سوء استفاده از اعتماد کاربران و انجام تبلیغات به دنبال کلاهبرداری از آنها هستند که کاربران باید در این زمینه آگاهی کامل داشته باشند.

اقبالی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه برداشت اینترنتی غیر مجاز، قبل از هرگونه خرید اینترنتی و اتصال به درگاه بانکی، مراقب صفحات جعل شده (فیشینگ) باشند.

به گزارش ایسنا، وی از مردم خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید