یک مسئول عنوان کرد:

‌نظارت 4 دستگاه عالیه کشور بر کمک‌های مردمی کمیته امداد

    کد خبر :425219

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قم، گفت: از سوی دشمنان انقلاب و برخی معاندان، شبهه هایی در فضای مجازی و بین مردم مطرح می شود که این نهاد، درآمد صندوق صدقات را برای نیازمندان مصرف نکرده و یا این درآمد را صرف مردم دیگر کشورها می کند.

‌علی شهبازی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: در سال جاری درآمد صندوق صدقات استان قم در مقایسه با سال 96 افزایش یافته، به طوری که طی 7 ماهه سال جاری، درآمد این صندوق حدود 14.5 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قم، با تاکید بر اینکه ارزش پول کشور کاهش یافته است، گفت: علی رغم اینکه در 7 ماهه سال جاری، درآمد صندوق صدقات، کمک های مردمی به ایتام و کودکان محسنین افزایش یافته است، به جهت کاهش ارزش پول در کشور، این رشد تنها از جهت کمی قابل توجه است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته، با توجه به اینکه کمک های مردمی کمتر از سال جاری بود، با همان مقدار درآمد، بسیاری از اقلام و کالاهای اساسی یک جهیزیه، خریداری و تامین می شد در حالی که در سال جاری به علت افزایش تورم چنین چیزی ممکن نیست.

افزایش دوبرابری مراجعات مردم به کمیته امداد

شهبازی نیا با اشاره به اینکه مراجعات مردم به کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال جاری دوبرابر شده است، تاکید کرد: اگر مردمی که از جهت مالی، توان کمک رسانی دارند با کمیته امداد همکاری کرده و به این نهاد اعتماد کنند، حمایت مالی از نیازمندان به نحو بهتری انجام می شود.

وی در رابطه با برخی شبهات مطرح شده در خصوص صندوق صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: این نهاد تحت نظارت مقام معظم رهبری است و دستگاه های عالیه کشور از جمله مفید راهبر، دیوان محاسبات، اداره کل اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور بر تمامی محاسبات این نهاد به طور مستقیم نظارت دارند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قم، گفت: مسئولین کمیته امداد هر استان مجوز صرف درآمدهای خود در شهر دیگری را ندارند؛ کمیته امداد قم نیز حتی نمی تواند درآمد حاصل از صندوق صدقات و کمک های مردمی شهر کهک را برای استان قم خرج کند و همه این ها ناشی از نظارت عمیق و جزیی سازمان‌های مختلف بر این نهاد انقلابی است.

طرح شبهات جهت بی اعتمادی مردم به کمیته امداد، توطئه دشمنان انقلاب است

شهبازی نیا تاکید کرد: متاسفانه از سوی دشمنان انقلاب و برخی معاندان، شبهه هایی در فضای مجازی و بین مردم مطرح می شود که این نهاد، درآمد صندوق صدقات را برای نیازمندان مصرف نکرده و یا این درآمد را صرف مردم دیگر کشورها می کند.

وی تصریح کرد: دشمن از یک سو با تحریم و ایجاد مشکلات اقتصادی در ایران، معیشت مردم را دچار مشکل کرده است و از سوی دیگر نیز با طرح و گسترش چنین شبهاتی در جامعه، مردم را نسبت به نهاد های انقلابی بی‌اعتماد می کند، در صورتی که بسیاری از مشکلات نیازمندان با همین کمک های مردمی و درآمدهای صندوق صدقات کمیته امداد مرتفع می شود.

روش پرداخت الکترونیکی صدقات

شهبازی نیا تاکید کرد: درآمدها و مصارف کمیته امداد در سایت این نهاد انقلابی در اختیار مردم قرار گرفته است و افراد می توانند جهت اطمینان بیشتر به سایت کمیته امداد امام خمینی(ره) مراجعه کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قم، خاطر نشان کرد: در مجموع تعداد صد و 56 هزار و ششصد و 63 صندوق صدقات در استان قم وجود دارد که طی مدت زمان مشخصی درآمد حاصل از این صندوق‌ها توسط مسئولین کمیته امداد جمع آوری می شود؛ با توجه به برخی مسائل امنیتی و صرف هزینه جهت جمع آوری درآمد این صندوق ها، روش های الکترونیکی پرداخت صدقه نیز در اختیار مردم قرار گرفته است که علاوه بر رفع مشکلات مذکور، صدقات سریع تر و آسان تر به دست نیازمندان می رسد؛ کد #025*8877* روش پرداخت صدقات الکترونیکی است که دراختیار مردم استان قرار گرفته است.

‌مردم از پرداخت صدقات به متکدیان خودداری کنند

وی تاکید کرد: از درآمدهای حاصل از صدقات و کمک های مردم استان قم، طی 7 ماهه سال جاری به دویست و 38 نوعروس نیازمند، کمک هزینه جهیزیه تعلق گرفته و به 110 نفر از پسران نیز، کمک هزینه ازدواج اعطا شده است.

‌معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قم، گفت: مردم از اعطای صدقه به متکدیان خیابانی خودداری کنند؛ چرا که پس از بررسی و شناسایی سازمان بهزیستی و همچنین کمیته امداد، مشخص شده است که بسیاری از این افراد هیچ نوع هویت سکونتی در قم ندارند و تکدی گری را به عنوان شغل خود انتخاب کرده و از احساسات مردم سوء استفاده می کنند.

شهبازی نیا در پایان خاطر نشان کرد: فرد صدقه دهنده باید از این مسئله اطمینان پیدا کند که کمک مالی او به دست افراد نیازمند می رسد که کمیته امداد امام خمینی(ره) تمامی اشخاص نیازمند را پس از شناسایی و اطمینان از نیازشان، آنان‌ را تحت‌ پوشش خود قرار می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید