سئول در حال رفع مشکلات بانکی ایرانیان است

    کد خبر :423397

وزارت امور خارجه کره جنوبی در پاسخ به اقدامات و پیگیری های ایرانیان و همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول در خصوص مشکلات بانکی، امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد در حال رفع مشکلات بانکی ایرانیان مقیم این کشور است.

در این بیانیه آمده است: دولت کره جنوبی به منظور رفع این مشکل که بر اساس آن ایرانیان مقیم بدون دلیل موجه از دریافت خدمات بانکی محروم شده اند در حال تلاش و رایزنی با موسسات و نهادهای داخلی است.
وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه خود با اشاره به اینکه دولت تلاش و پیگیری های لازم جهت حل این ‌موضوع را بکار گرفته است تاکید کرد مقامات کره ای نیز در همین ارتباط در اوایل ماه نوامبر، سفری به ایران داشته و وزارت خارجه کره نیز در راستای حل این موضوع نشستی با حضور دانشجویان ایرانی برگزار کرده است.
بیانیه می افزاید: به دنبال از سرگیری تحریم های آمریکا علیه ایران، بانک های کره ای روند بررسی هویت صاحبان حساب و وضعیت بانکی آنها را به طور دقیق زیر نظر گرفته اند و دولت نیز در حال اطلاع رسانی این شرایط و روند، به ایران است.
کره جنوبی در ادامه این بیانیه آورده است: این موضوع که از سرگیری تحریم های آمریکا شامل عدم ارایه خدمات بانکی به اتباع عادی ایرانی نمی شود به بانک های کره ای اعلام شده و برای حل مشکلات بانکی ایرانیان نیز واحدی به نام ‘حل و فصل مشکلات مالی’ تشکیل شده است.
وزارت امور خارجه کره جنوبی تاکید کرده است مشکلات مالی اتباع ایرانی‌ مقیم‌ کره که از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول دریافت شده است از طریق کمیسیون خدمات مالی و اتحادیه بانکی کره به صورت مورد به مورد ‌در حال پیگیری است و در خصوص هر مورد نیز راه حل پیشنهادی و توضیح لازم ارائه خواهد شد.
این بیانیه می افزاید در همین راستا سه نهاد مالی و بانکی شامل FSC، FSS و KFB از طریق شبکه ارتباطی اختصاصی به صورت مستقیم، رسیدگی به مشکلات ایرانیان مقیم این کشور را انجام می دهند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی نیز پیشتر با اشاره به تشدید مشکل محدودیت های بانکی ایرانیان مقیم این کشور با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده بود این موضوع در سطوح بالای دولتی و بانکی در سئول مطرح و پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا این اطلاعیه، مشکلات بانکی پیش رو را ناشی از فضای مسموم سیاسی – بین المللی و تحریم های ظالمانه و خصمانه آمریکا علیه کشور و ملت جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده و افزوده بود: این سفارت خانه در مقاطع زمانی گذشته و همچنین در شرایط فعلی، مجدانه در تلاش بوده است تا با رایزنی با مقامات ذی ربط کره ای، نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید