مقامات نظامی جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه گردهم آمدند

    کد خبر :423280

سومین نشست سه جانبه مقامات نظامی جمهوری آذربایجان ، گرجستان و ترکیه روز چهارشنبه در باکو، با هدف تامین امنیت طرح های اقتصادی منطقه برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری رپورت،«ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان،«یاشار گولر» رئیس ستاد کل نیروهای نظامی ترکیه و «ولادیمیر چاچیبایا» رئیس ستاد کل ارتش گرجستان در این نشست شرایط جاری سیاسی و نظامی منطقه را بررسی کردند .
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان ، در یک کنفرانس خبری در مورد این نشست، گفت: این دیدار که با هدف تامین امنیت طرح های استراتژیک اقتصادی در دست اجرای منطقه و کمک به حفظ صلح و ثبات منطقه ای برگزار شده ، نشان دهنده سطح بالای همکاری راهبردی سه کشور است.
به گفته حسن اف ، در این دیدار گزارش گروه کاری سه کشور مربوط به فعالیت چند سال اخیر بررسی و برنامه فعالیت سال 2019 میلادی مورد تایید قرار گرفت .
وی، تامین تمامیت ارضی و مصونیت مرزهای کشورها ، روابط نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان ، ترکیه و گرجستان در قالب همکاری های سه جانبه ، گسترش همکاری در حوزه های نظامی مختلف از جمله آموزش نظامی، پزشکی نظامی را از جمله موضوعات مورد مذاکره در این نشست سه جانبه عنوان کرد .
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت: تمرینات فرماندهی ستادی سه جانبه مربوط به تامین امنیت طرح های اقتصادی در حال حاضر در خاک ترکیه ادامه دارد و از سال جاری واحدهای نظامی مختلف به این تمرینات خواهند پیوست .
رئیس ستاد کل ارتش گرجستان، نیز با اشاره به افزایش تهدیدات در منطقه گفت : با همکاری مشترک می توانیم از این تهدیدات جلوگیری کنیم .
چاچیبایا، همکاری سه جانبه گرجستان ، ترکیه و جمهوری آذربایجان را بسیار مهم عنوان کرد و گفت : این همکاری به تحکیم ثبات در منطقه کمک می کند .
به گزارش ایسنا ،وی،همچنین برگزاری تمرینات نظامی سه جانبه نیروهای گرجستان ، ترکیه و جمهوری آذربایجان را از نظر تبادل تجربه مهم خواند و گفت : همکاری های در حوزه آموزش نظامی را نیز ادامه خواهیم داد .
در پایان مذاکرات سه جانبه مسئولان نظامی جمهوری آذربایجان ، ترکیه و گرجستان پروتکل مربوط به نتایج این دیدار امضا شد .
نشست آتی مقامات نظامی سه کشور ، سال آینده میلادی در ترکیه برگزار خواهد شد .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید