جدیدترین اخبار
۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۹ فرهنگی و هنری کد خبر :42174

ارزیابی یک اکران

یک پخش‌کننده و تهیه‌کننده سینما با ارزیابی وضعیت فروش سینماها در ماه مبارک رمضان از ریزش ۲۰ درصدی مخاطب و دلایل آن سخن گفت.

سعید خانی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره وضعیت گیشه سینما در ماه مبارک رمضان گفت: امسال فروش سینمایی ما خوب بوده ولی با ۲۰ درصد ریزش مخاطب مواجه شده‌ایم که این روند می‌تواند علل مختلفی از جمله افزایش قیمت بلیت‌ها یا نداشتن تنوع ژانر و بحث اطلاع رسانی داشته باشد.

او همچنین حادثه تروریستی اخیر را نیز در کاهش فروش فیلم‌ها و مخاطب موثر دانست و افزود: مردم کمتر در مکان‌های شلوغ حضور پیدا می‌کنند، به طور مثال ما در مقایسه با روز مشابه در هفته قبلش ۴۰ درصد با افت فروش مواجه شدیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته با گذر زمان این روند به حالت طبیعی خودش باز می‌گردد و مثلا با حضور فیلم‌هایی مثل «اکسیدان» ان شاءالله تا عید فطر فروش‌ها بهتر خواهد شد.

خانی در ادامه به ارائه راه‌حلی برای فروش بهتر گیشه پرداخت و افزود: به نظر من باید قیمت فروش بلیت‌ها به روش پلکانی باشد؛ چرا باید قیمت بلیت سانس ساعت ۱۰ صبح شنبه با ۱۰ شب ۵ شنبه یکی باشد و این یک روند اشتباه است، باید ضریب سانس‌ها رعایت شود.

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به اینکه طرح‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان چندان موفق عمل نکردند، گفت:نیم بها بودن سانس‌ها مفید نبود زیرا ساعاتی که برای آن اختصاص داده بودند تاثیری بر فروش نداشت و تا ساعت ۵ بیشتر نبود. مردم تا قبل از افطار به سینما نمی‌روند و بقیه ساعات نیز مثل مواقع دیگر سال بود بنابراین باید بقیه ساعات شب نیز نیم بها می‌شد و در این مورد تبلیغات می‌کردند به هرحال باید یک کار دسته جمعی اتفاق می‌افتاد و توسط شهرداری یا دولت حمایت و اطلاع رسانی می‌شد.

این پخش کننده با تاکید بر اینکه باید تنوع ژانر در سینما وجود داشته باشد، گفت: فیلم‌های کنونی، فیلم‌های خوبی هستند ولی اینکه سانس بیشتری به فیلم کمدی اختصاص داده می‌شود، طبیعتا سینمای اجتماعی هویت خودش را از دست می‌دهد این یک مشکلی است که در نهایت به سینمای ایران صدمه وارد می‌کند، زیرا که ما باید تنوع ژانر داشته باشیم. قطعا یک جایی این کمدی را مردم ما پس می‌زنند مثلا در سال‌های ۸۵،۸۶ ژانر کمدی را پس زدند و دیگر مخاطب نداشت.

یک پخش کننده و تهیه‌کننده سینما با اشاره به اینکه توجه به فیلم‌های کمدی بیشتر از ژانرهای دیگر است، گفت: متاسفانه فیلم‌های اجتماعی حتی اگر خوب باشند چون ما بهای بیشتری به فیلم‌های طنز و کمدی می‌دهیم دیده نمی‌شوند؛ اساسا سینماداران ما هم همه دوست دارند فیلم کمدی اکران کنند بنابراین حتی اگر فیلم‌های اجتماعی خوبی هم داشته باشیم فرصت دیده شدن ندارند که بخواهند فروش داشته باشند.

روی خط خبر

  • هشدار پلیس به اراذل و اوباش؛ کُری خوانی نکنید
  • آشنا: زمان آن است که با آمریکای ضدترامپ گفت‌وگو کنیم
  • شایعات درباره پسر آیت‌الله علم‌الهدی
  • سبد کالا‌یی دلار ۴۲۰۰
  • تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای خانواده شهدای سانچی
  • شروط ترخیص کالای صدور قطعی برگشتی اعلام شد
  • نامه محرمانه شورا به شهرداری و اعلام لیست متخلفان برج باغ‌ها
  • ضرر ۱۰میلیارد دلاری اروپا بدلیل قطع صادرات به ایران
  • هشدارِ مسمومیت‌زا بودن نوعی خمیر بازی
  • بخش‌خصوصی مخالف ارز دونرخی
  • انجام خدمات دکوراسیون داخلی و معماری بر پایه ترمووود
  • گرانی بیش از ۱۷درصد کالاهای وارداتی ممنوع شد
  • تغییر در مشخصات قرارداد آتی زعفران
  • عرضه بیش از ۵۶ هزار تن مواد پلیمری
  • ترامپ: تورم در ایران دارد به سقف می‌رسد
  • اعلام برنامه‌های جدید تئاتر شهر
  • قوای سه گانه اطلاعات حقوق و مزایای کارمندان را کامل ثبت نکردند
  • اعتراض بازنشستگان مخابرات
  • «رضا گلزار» از هفته آینده به تلویزیون می آید
  • تیر خلاص خاموشی‌های گسترده بر پیکره تولید
  • آغاز طرح تحقیقاتی ژنتیک خانواده‌های ۲ معلولیتی کشور در میبد
  • بررسی مشکلات ساختار نظام بانکی با حضور کمیسیون اقتصادی مجلس
  • وقتی اراضی کشاورزی ویران می‌شود
  • کارگزاران نظام با مدیریت و تدبیر به سراغ رفع خطوط قرمز فرهنگی فاقد پشتوانه جدی بروند
  • رویکردها و فعالیت های بنیاد علوی
  • چهارمین جلسه محاکمه «یاسین رامین» ۲ مرداد برگزار می‌شود
  • نیویورک تایمز: ترامپ دستور مذاکرات مستقیم با طالبان را صادر کرد
  • برنامه قطعی برق در تهران اعلام شد
  • مافیای موسیقی راه را بسته است/دلیل توجه مقام معظم رهبری به سرود
  • مانعی برای ساخت پلاسکو نیست/ پلاسکوی شمالی با هزینه کسبه مقاوم می‌شود