مردم شهرهای کوچک برای ثبت «طلاق» به کلانشهرها می‌روند

    کد خبر :420393

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۰ هزار نفر به مراکز کاهش طلاق این سازمان مراجعه کرده‌اند، گفت: مهم‌ترین عامل اختلاف زوجین نبود مهارت ارتباطی بین آنان بوده است.

حبیب‌الله مسعودی‌فرید در مراسم رونمایی و راه‌اندازی سامانه “تصمیم” با تاکید بر نقش خانواده در جامعه‌پذیری فرزندان افزود: پیش از این همه آموزش‌ها در خانواده صورت می‌گرفت به طوری که حتی فرزندان شغل پدرانشان را انتخاب می‌کردند، این در حالی است که در سال‌های اخیر از این نقش خانواده کاسته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار نفر به مراکز کاهش طلاق سازمان بهزیستی مراجعه کرده‌اند، توضیح داد: مهم‌ترین عامل مراجعه این زوجین نبود مهارت‌های ارتباطی بین آنان بوده است. بر اساس بررسی‌هایی که در کشورهای دیگر نیز انجام دادیم، اگرچه هر کشوری سبب شناسی خاص خودش را دارد اما بسیاری از این موضوعات مشترک هستند.

مسعودی فرید با بیان اینکه سیاست سازمان بهزیستی در این حوزه این است که چه در تشکیل خانواده و چه طلاق این دو رویداد به شکل اتفاقی نیستند و به تدریج ایجاد می‌شوند، اظهار کرد: زوجین پس از ازدواج باید به تدریج نقش‌های اجتماعی‌شان را بیاموزند همچنان که در زمان وقوع طلاق نیز اندک اندک اختلاف‌ها باعث ایجاد مشکلات عمیق می‌شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه دستگاه‌های زیادی می‌توانند در حوزه کاهش طلاق به خانواده‌ها کمک کنند، تصریح کرد: از همان ابتدا و دوران کودکی باید در خانواده با بچه‌ها صحبت شود تا آنها در آینده نیز بتوانند درک متقابل، همدلی و … را به کار ببرند.

وی با تاکید بر آموزش‌های پیش، حین و پس از ازدواج و خط مشاوره ۱۴۸۰ برای کاهش اختلافات خانوادگی ادامه داد: انجام مشاوره‌های خانوادگی حتی حین و پس از طلاق نیز می‌تواند بر سلامت افراد موثر باشد. نباید فراموش کرد که مداخلات هر چه پیشگیرانه‌تر باشد، مفیدتر هستند.

به گفته مسعودی فرید، استان تهران شانزدهمین استانی است که وارد سامانه کنترل طلاق شده است و به دلیل جمعیت بالا تعداد پرونده‌های بیشتری نیز دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از طلاق‌های کلانشهرها از بیرون وارد آنها می‌شود، توضیح داد: این به آن معناست که بسیاری از مردم شهرهای کوچک به دلیل قبح طلاق برای ثبت آن به شهرهای بزرگ می‌روند و به همین دلیل آمار ثبت طلاق در کلانشهرها بیشتر است.

به گزارش ایسنا،وی با اشاره به اینکه استفاده از مراکز مداخله برای کاهش طلاق کاملا رایگان است، گفت: در مراحل بعدی نیز در صورت نیاز به ارجاع و استفاده از جلسات مشاوره در صورتی که فردی نیازمند باشد، تمامی و یا بخشی از هزینه‌ها به شکل رایگان در نظر گرفته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید