تاکید بر توسعه روابط و همکاری‌های فرهنگی ایران و روسیه

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳
    کد خبر :420234

سفیر ایران در روسیه گفت: کمیسیون مشترک دولتی ایران و روسیه در عرصه اقتصادی است و در چارچوب آن کمیته فرهنگی هم ایجاد و آغاز بکار کرد که دستاورد مهمی است که به توسعه روابط فرهنگی کمک می‌کند.

به گزارش مهر، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه که برای شرکت در همایش بین‌المللی فرهنگی سن پترزبورگ به پایتخت فرهنگی روسیه سفر کرده است در انستیتو نسخ خطی این شهر با اشاره به این که ایران و روسیه به عنوان دو نماینده بزرگ فرهنگی و تمدنی جهان می توانند همکاری های بیشتری داشته باشند، اظهارداشت: در سال های اخیر برنامه های جالب زیادی در سن پترزبورگ برگزار شد و بدون شک در سال ۲۰۱۸ مهم ترین رویداد در سن پترزبورگ برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال بود که تماشاگران ایرانی زیادی به این شهر آمدند و به طور همزمان با آن شاهد برگزاری برنامه ارکستر سمفونیک تهران در این شهر بودیم.

سنایی ادامه داد: در سال جاری هفته فرهنگی ایران در مسکو و باشقیرستان برگزار شد و در سن پترزبورگ هم برنامه هایی اجرا شد.

سنایی همچنین با اشاره به سفر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سن پترزبورگ ابراز امیدواری کرد که این سفر به همکاری های فرهنگی دو کشور تحرک و سرعت بیشتری بخشد و به اجرای طرح های فرهنگی کمک کند.

سفیر ایران در روسیه با اشاره به دیدار صالحی با ولادیمیر مدینسکی وزیر فرهنگ روسیه نیز تصریح کرد: دو طرف همکاری های فرهنگی ایران و روسیه را بررسی کردند و در جریان این دیدار قرارداد همکاری و برنامه فرهنگی نیز امضا شد.

سنایی همچنین به فعالیت کمیته فرهنگی در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود این که کمیسون مشترک دولتی ایران و روسیه در عرصه اقتصادی است در چارچوب آن کمیته فرهنگی ایجاد و آغاز بکار کرد که دستاورد مهمی است، این هم به توسعه روابط فرهنگی کمک می کند.

سنایی همچنین ضمن اشاره به همکاری های گسترده فرهنگی میان مسئولان شهر سن پترزبورگ و همتایان آنها در اصفهان گفت: در سفر استاندار اصفهان به شهر سن پترزبورگ توافق های خوبی بین دو طرف حاصل و توافق شد که طی مراسمی نام بوستانی در شهر سن پترزبورگ به نام اصفهان و همچنین نام بوستانی در اصفهان به نام سن پترزبورگ نامگذاری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط برای همکاری وجود دارد و نکته مهم تر فرهنگ غنی سن پترزبورگ و فعالیت ایرانشناسان و شرق شناسان است که فرصت بیشتری برای تعامل بوجود می آورد.

هفتمین همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ از دیروز پنجشنبه به مدت سه روز و با حضور وزرای فرهنگ بسیاری از کشورهای جهان، مقام های ارشد سیاسی، نمایندگان سازمان های بین المللی در حوزه فرهنگ، فعالان و اساتید سرشناس از سرتاسر جهان در پایتخت فرهنگی روسیه آغاز به کار کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید