انصاری‌راد: اصلاح طلبان همه امروز قبول دارند سال 84 اشتباه کردند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۱۳
    کد خبر :417956

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان همه امروز قبول دارند که سال 84 اشتباه کردند به دلیل اختلاف با چهار نامزد یعنی آقایان هاشمی، معین، کروبی و مهرعلیزاده وارد انتخابات شدند. این اشتباه قطعا در 1400 تکرار نمی شود و اصلاح طلبان به یک وحدتی خواهند رسید.

به گزارش نامه نیوز: این روزها اصولگرایان با یک اعتماد به نفس خاصی درباره انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده سخن می گویند، گویی نشانه هایی دیدند که همچون سال های 81 تا 84 دومینووار یکی پس از دیگری کرسی های قدرت را به دست بگیرند و اصلاح طلبان را در حاشیه قرار دهند. آنها به وضعیت اقتصادی کشور اشاره می کنند آن را پاشنه آشیل رقیب و نقطه قوت خود برای نبرد تبلیغاتی در زمان انتخابات می دانند. اما آیا این باور اصولگرایان مورد تأیید اصلاح طلبان هم است؟

حسین انصاری راد در واکنش به تحلیل هایی که یأس و ناامیدی مردم از اصلاح طلبان را متأثر از عملکرد شورای شهر تهران، دولت و فراکسیون امید مطرح می کنند به نامه نیوز گفت: این تحلیل ها که مردم از اصلاح طلبان ناامید شدند و در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری به سمت اصولگرایان گرایش پیدا می کنند بسیار اشتباه است.

وی ادامه داد: سیاست های اصولگرایانه امتحان خودش را پس داده و مردم به این رویکرد سیاسی رأی نخواهند داد. اصولگرایان باید تجدیدنظری در سیاست های خود اعمال کنند تا مردم بررسی کنند که آیا جایگاهی در مدیریت کشور برای اصولگرایان وجود دارد یا خیر. هم اکنون نیرویی که مردم با وجود ضعف هایش همچنان به آن تکیه دارند و به عملکردش امیدوارند جریان اصلاحات است.

وی درباره موقعیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده افزود: در انتخابات رقابتی قطعا اصلاح طلبان پیروز هستند و جایی برای اصولگرایان وجود ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با رد این تحلیل که جریان اصلاحات در شرایط سال های 81 تا 84 قرار دارد که یکی پس از دیگری کرسی های قدرت را به رقیب واگذار کرد، یادآور شد: موضوع شورای شهر را کنار بگذاریم، در انتخابات مجلس هفتم قبول ندارم که اصلاح طلبان رقابت را به اصولگرایان واگذار کردند بلکه به زور کرسی ها را از اصلاح طلبان گرفتند.

وی افزود: 3500 نفر در سراسر کشور به علاوه 85 نفر از نمایندگان مجلس ششم ردصلاحیت شدند بنابراین اصلا میدان رقابتی وجود نداشت که بخواهد واگذار شود.

انصاری راد درباره شکست اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 84، گفت: اصلاح طلبان همه امروز قبول دارند که سال 84 اشتباه کردند به دلیل اختلاف با چهار نامزد یعنی آقایان هاشمی، معین، کروبی و مهرعلیزاده وارد انتخابات شدند. این اشتباه قطعا در 1400 تکرار نمی شود و اصلاح طلبان به یک وحدتی خواهند رسید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره نامزدهای احتمالی این جریان سیاسی گفت: تا انتخابات زمان زیادی باقی است و شرایط اجتماعی را باید در همان دوره انتخابات بررسی کرد بنابراین از حالا اظهارنظر قطعی درباره آنچه در سال 1400 می افتد نمی توان انجام داد اما باز تأکید می کنم گفتمان اصلاحات همچنان غالب بر فضای سیاسی جامعه است و معتقدم هیچ راهی برای نجات کشور جز اصلاحات وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید