رئیس جمهور تایوان خواهان شرکت تایوانی‌های آمریکا در انتخابات محلی شد

    کد خبر :415716

رئیس جمهور تایوان از آمریکایی‌های تایوانی‌تبار خواست به خانه بازگشته و در انتخابات محلی ماه جاری میلادی تایوان شرکت کرده و از “ارزش‌های دموکراتیک” با این حرکت حمایت کنند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان در سخنانی خطاب به انجمن تایوانی‌های آمریکا در شهر واشنگتن گفت: تایوان همواره می‌تواند روی گروه مهاجرین خود در سراسر آمریکا به منظور حمایت و کمک در زمان‌های احتیاج، حساب کند.

او اظهار داشت: من می‌خواهم از همه آنها تقاضا کنم که به تایوان برگردید تا رای دهید یا از بستگان و دوستان‌تان در تایوان بخواهید از ما حمایت کنند.

تسای اینگ ون گفت: کل دنیا ما را می‌بینند که آیا مردم تایوان حزب مورد حمایت چین را در انتخابات حمایت می‌کنند یا حزبی را انتخاب می‌کنند که متعهد به دموکراسی و استقلال و حاکمیت باشد.

او در پیامی ضبط شده که روز شنبه به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس این انجمن در واشنگتن دی سی پخش شد، همچنین گفت: روابط میان تایوان و آمریکا در سال‌های اخیر بهبود یافته است. کنگره آمریکا اوایل سال جاری میلادی قانونی تحت عنوان قانون سفرهای تایوان و همچنین تدابیری را در زیرمجموعه قانون اختیارات دفاع ملی 2019 تصویب کرد که از سفرهای عالی رتبه و روابط نظامی بین دو طرف حمایت بیشتری به عمل می‌آورد.

حزب دموکراتیک مترقی متعلق به تسای اینگون تلاش دارد تا کنترل چند شهر کلیدی در تایوان را در انتخابات محلی پیش‌رو حفظ کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید