صادرات کودهای کشاورزی زیستی تولید داخل به آفریقا

    کد خبر :403044

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: کودهای کشاورزی زیستی تولید داخل کشور به آفریقا صادر می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی گفت: بر اساس توافقاتی بنا است که شرکت های دانش بنیان ایرانی فعال در زمینه بیوتکنولوژی و کشاورزی محصولات خود را به کشورهای آفریقایی صادر کنند.

وی با بیان اینکه اشتغال، اقتصاد و تولیدات کشورهای آفریقایی برپایه کشاورزی است گفت: ستاد توسعه زیست فناوری درصدد است که بستری برای حضور دائمی شرکت‌های دانش بنیان زیست فناوری ایرانی در حوزه کشاورزی از طریق ایجاد مزارع نمایشی کشاورزی و فضاهای متناسب فراهم کند.

قانعی ادامه داد: همچنین فراهم آوردن بستر شتاب‌دهی صادرات شرکت‌های دانش بنیان زیست فناوری کشاورزی ایرانی و ترویج زیست‌فناوری کشاورزی در کشور اوگاندا از طریق معرفی روش کشاورزی زیستی از جمله وظایف ستاد توسعه زیست فناوری در این تفاهم نامه محسوب می شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تاکید بر اینکه فراهم آوردن زمینه انتقال دانش فنی و قراردادهای انتقال فناوری بین ایران و اوگاندا در حوزه زیست فناوری کشاورزی را ما بر عهده داریم، گفت: ما درصدد هستیم امکانات گسترش همکاری های دو کشور را فراهم آوریم.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان مثال کودهای زیستی یک محصولی است که در کشورهای افریقایی می تواند بازار خوبی داشته باشد، گفت: این محصول با استقبال خوبی روبرو شده و قرار است که صادرات داشته باشیم؛ این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید