ماری در سمنان که شاخه درخت می‌شود!

    کد خبر :400845

یک کارشناس حیات‌وحش از تیرمار به عنوان یکی از جالب‌ترین گونه‌های مار در ایران نام برد و گفت: این مار با استفاده از نوعی استتار در طبیعت به شکار پرندگان می‌پردازد.

بردیا شریفی در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار کرد: تیرمار یک گونه نادر و جالب است که اندام باریکی داشته و برای شکار روی دم خود ایستاده و گردن خود را برای ساعات طولانی کج می‌کند تا پرندگان به هوای اینکه شاخه درخت است روی آن بنشیند

وی با بیان اینکه این گونه مار تنها در جنوب سمنان یافت می‌شود تصریح کرد: البته این گونه در کشورهای مختلفی زیست می‌کند اما در کویر مرکزی تنها در مناطق جنوبی سمنان یافت می‌شود.

وی با بیان اینکه تیرمار باریک و بلند است ادامه داد: این گونه خزنده عضلات دم بسیار قوی دارد و همین کمک می‌کند برای مدت زیادی روی دم خود مانده و بعد از نشستن پرنده با یک جهش سریع آن را شکار می‌کند.

این کارشناس و دوستدار محیط‌زیست با بیان اینکه این مار تا پنج برابر طول اندامش به دنبال شکار می‌پرد افزود: طول این گونه نادر مار بین یک تا یک‌و نیم متر است.

شریفی، مارها را از شگفت انگیزترین گونه های جانوری برشمرد و اضافه کرد: تیرمار که معمولا در فصل گرم سال تخمگذاری می کند بیشتر به شکار پرنده ها و مارمولک ها می پردازد.

وی با بیان اینکه در جنوب سمنان انواع مار یافت می‌شود خاطرنشان کرد: کفشی‌مار، مارهای افعی و مار قفقازی که از گونه‌های بسیار نادر در ایران است از دیگر مارهای جنوب سمنان است.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه مارهای مناطق کویری بیشتر سمی و خطرناک هستند افزود: البته مارهای غیرسمی زیادی هم در مناطق کویری و بیابانی استان سمنان زیست دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید