افزایش تولید ۴۷۲ هزار تن کُلزا به ظرفیت کشور

    کد خبر :397359

یک مقام مسئول در حوزه کشاورزی، با بیان این که در پایان برنامه سه ساله، ۴۷۲ هزارتن به ظرفیت تولید کلزای کشور افزوده می شود، اظهار داشت: ناوگان مکانیزاسیون مزارع کلزا تجهیز می شود.

به گزارش مهر، سید صدراله پرهیزگار در حاشیه مراسم شکرگزاری برداشت برنج به روش مکانیزه گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و با هدف افزایش ضریب امنیت غذایی، نسبت به تهیه و اجرای دو طرح توسعه کشت و افزایش عملکرد دانه روغنی کلزا اقدام شده است.

یک مقام مسئول در حوزه کشاورزی تصریح کرد: با هدف کاهش وابستگی کشور به واردات دانه های روغنی، روغن و کنجاله و حرکت در مسیر خودکفایی اقدام به تهیه و اجرای این طرح ها کردیم.

پرهیزگار با اعلام میزان سطح پیش بینی شده برای استان های گیلان و مازندران گفت: برنامه سال اول در استان های گیلان و مازندران کشت کلزا به میزان ۸ هزار هکتار در اراضی شالیزاری فاقد کشت دوم است.

وی ادامه داد: طرح افزایش عملکرد در استان های اردبیل و همدان به ظرفیت هزار هکتار اجرا خواهد شد.

پرهیزگار مدیر این پروژه ملی اقتصاد مقاومتی توسعه و افزایش عملکرد کشت کلزا، ضمن ارائه این خبر گزارش داد: این طرح های افزایش سطح و برداشت کلزا که به طرح گذر از تحریم نیز معروف است ۳ ساله اجرا می شود.

وی یادآور شد: با زیر کشت بردن ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری فاقد استفاده در کشت دوم و اختصاص این ظرفیت به کشت کلزا، میزان ۴۷۲ هزار تن کلزا نیز به ظرفیت تولید کشور افزوده می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید