یک‌ سوم از جمعیت بیکار کشور مخاطب کمیته امداد هستند

    کد خبر :395588

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: ‫ یک‌ سوم از ۴ میلیون بیکار کشور مخاطب کمیته امداد و از نیازمندان جویای کار هستند.

حجت‌الله عبدالملکی در نخستین مجمع کانون خیران کارآفرین و اشتغال استان سمنان که با هدف بهره‌گیری از ظرفیت خیران و تجربه کارآفرینان راه اندازی شده است، اظهار کرد: کمیته امداد همه توان خود را برای ایجاد اشتغال برای این قشر به کار می‌گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور یکی از مشکلات فعلی جامعه را بیکاری برشمرد و گفت: مهم‌ترین مسئله در حوزه اشتغال آفرینی در کشور عدم مراجعه به افراد متخصص در زمینه اشتغال بوده است .

وی با تأکید بر ظرفیت خیران در ایجاد اشتغال افزود: متخصصان اشتغال کشور، کارآفرینان هستند که باید از تجربه آن‌ها در ایجاد اشتغال و پایداری طرح‌های ایجاد شده بهره برد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه بر اساس آمار چهار میلیون نفر در کشور بیکار هستند،گفت: یک‌سوم از این جمعیت نیازمندان جویای شغل هستند که طبق اساسنامه کمیته امداد این نهاد باید برای این افراد ایجاد اشتغال کند .

وی با بیان اینکه افراد فاقد شغل مخاطب کمیته امداد هیچ منابع و حمایت‌های مالی در اختیار ندارند،اظهارکرد: یک‌سوم بیکاران کشور نیازمندان نسبتاً جدی هستند که باید در ایجاد اشتغال برای این افراد گام‌های موثری برداشته شود .

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد با بیان اینکه هر نهاد نمی‌تواند سالانه بیش از یک‌میلیون شغل ایجاد کند،گفت: وظیفه قانونی کمیته امداد در ایجاد اشتغال آن‌ها را واداشت که بعد از سال‌ها کار علمی نخستین کانون خیران کارآفرین و اشتغال در کشور راه‌اندازی شود.

وی ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، آموزش مهارت‌های شغلی به افراد جویای شغل، نظارت بر طرح‌های اشتغال را ازجمله رویکردهای کانون خیر کارآفرین و اشتغال برشمرد و اظهارکرد: مشاوره‌های فنی و بهره گرفتن از تجارب کارآفرینان می‌تواند نقش بسزایی در پایداری و ایجاد اشتغال داشته باشد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده مددجویان و یا حتی دیگر افراد نداشتن بازار مناسب برای فروش کالای تولید است،گفت: کارآفرینان عرصه اشتغال می‌توانند با معرفی بازارهای فروش به افراد در حل این مشکل مؤثر باشند .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه ۵۵۰ هزار طرح تحت نظارت سه تا پنج‌ساله کمیته امداد پایش می‌شوند،اظهارکرد: این نظارت‌ها با حضور کارشناسان اشتغال با هدف پایداری طرح‌های ایجادشده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، نخستین کانون خیران کارآفرین و اشتغال با هدف بهره‌گیری از ظرفیت خیران و تجربه کارآفرینان در استان سمنان راه‌اندازی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید