چرا اصلاح‌طلبان با شهردار شدن محسن هاشمی مخالفند؟

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ۹:۰۰
    کد خبر :394908

عضو شورای شهر چهارم تهران با اشاره به دلایل مخالفت اصلاح طلبان با شهردار شدن محسن هاشمی تأکید کرد: فرصت اندکی باقیمانده، حتی اگر محسن هاشمی هم شهردار شود دیگر نمی‌تواند تحولی در شهر ایجاد کند.

به گزارش نامه نیوز: بحران کارآمدی گلوی جریان اصلاحات را گرفته است. برخلاف ادعای بزرگ آنها نه تنها در هیچ حوزه ای دستاوردی نداشتند بلکه از ارائه موفقیت های کوچک هم عاجز بودند. البته توجیه اصلاح طلبان این است که «ما در اداره دولت نقشی نداریم و در مجلس نیز اکثریت نیستیم» اما وقتی درباره مدیریت شهری سئوال طرح می شود هیچ جواب قانع کننده ای ندارند. محمدرضا عارف لیستی را برای انتخابات بست که از همان دقایق اولیه پس از اعلام زیر سئوال رفت. وقتی هم تمامی کرسی های پارلمان شهر در اختیار اصلاح طلبان قرار گرفت، تمام تلاش ها به سمتی رفت که محسن هاشمی شهردار نشود حال آنکه قریب به اتفاق صاحب نظران سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا معتقد بودند محسن هاشمی بهترین گزینه برای قرار گرفتن در جایگاه شهردار است.

در همین رابطه پرویز سروری گفت: نگاهی به گزینه های مطرح شده برای جایگزینی شهردار تهران نشان می دهد که انتخاب آقای هاشمی بهتر از سایر گزینه ها است چون او با وظایف، انتظارات و توقعات شورای شهر آشنایی دارد و زمینه همکاری و همفزایی بین شورای شهر و شهرداری به شدت افزایش پیدا می کند.

وی افزود: مشکل اصلاح طلبان این مسائل نیست. مشکل آنها حضور آقای چمران در شورای شهر است. به همین دلیل نگران هستند رفتن آقای هاشمی از شورای شهر، برای شان دردسر ایجاد کند. آقای چمران کارآمدی ها و توانمندی هایی دارد که وقتی وارد شورای شهر شود می توان پیش بینی کرد که بی فروغی اعضای اصلاح طلب شورای شهر چند برابر نزد افکار اعمومی روشن و مشهود خواهد شد.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: البته یک موضوع دیگر اختلافات درون اردوگاهی اصلاح طلبان است. گروه های اصلاح طلب نسبت به جریان کارگزاران به شدت حساسیت دارند، یعنی آنها را از نظر گفتمانی خودی نمی دانند و فقط در تقابل با اصولگرایان، با کارگزاران نقطه اشتراک دارند.

وی ادامه داد: در واقع مواضع سیاسی و نوع نگاه و رویکردهای کارگزاران را کاملا متفاوت از جریان اصلاحات می دانند، از این نظر تمایل ندارند یک گزینه تمام عیار کارگزارانی و غیر اصلاح طلب فرمان مدیریت شهری تهران را به دست بگیرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی یادآور شد: در مجموع برای ایجاد تحول جدی در مدیریت شهر تهران فرصت زیادی از دست رفته است. سال آخر انتخابات است و تصمیمات عموما مقطعی و تبلیغاتی می شود. یعنی شورای شهر عملا یک سال وقت دارد که بتواند خودش را نشان دهد. به همین دلیل شرایط بسیار دشوار است و من نمی بینم شهردار بعدی حتی اگر محسن هاشمی باشد بتواند کاملا شهر را متحول کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید