بانک جهانی: فقر در جهان “به‌شکل غیرقابل‌قبولی” بالاست

    کد خبر :394830

به‌رغم پیشرفت‌های صورت‌گرفته برای کاستن از فقر، نزدیک به نیمی از جمعیت جهان همچنان با درآمدی کمتر از روزی پنج دلار و ۵۰ سنت گذران زندگی می‌کنند.

بانک جهانی اعلام کرد که در اوضاع فعلی رسیدن به اهداف این سازمان برای کاهش فقر تا سال ۲۰۳۰ ممکن نیست.

به گزارش ایلنا، بانک جهانی امروز -چهارشنبه- در گزارشی اعلام کرد که به‌رغم پیشرفت‌های صورت‌گرفته برای کاستن از فقر، نزدیک به نیمی از جمعیت جهان همچنان با درآمدی کمتر از روزی پنج دلار و ۵۰ سنت گذران زندگی می‌کنند.

در گزارش بانک جهانی اشاره شده که براساس آمار، میزان فقر در جهان همچنان «به‌شکلی غیرقابل‌قبولی بالا» است و پیامد‌های رشد اقتصادی «به شکلی نابرابر در میان کشور‌ها و مناطق جهان توزیع شده است.»

براساس این گزارش، گرچه سرعت رشد اقتصادی در سال‌های گذشته آرام بوده، شمار افراد فقیر، در خلال سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، ۶۸ میلیون نفر کاهش داشته است.

این گزارش اعلام کرد که براساس آمار جدید از وضعیت فقر در جهان، چه‌بسا رسیدن به اهداف این سازمان برای سال ۲۰۳۰ در زمینه کاستن فقر در دنیا قابل‌دسترس نباشد.

در متن این گزارش آمده است: «داده‌های نگران‌کننده اخیر نشان از آن دارد که فقر مطلق در شماری از کشور‌ها ریشه دوانده است و روند کاهش آن به‌زودی به‌شدت پایین خواهد آمد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید