بیمارستان های دولتی باید مستقل اداره شوند

    کد خبر :393631

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: استقرار ۹۰۳ سنجه کتاب اعتبار بخشی و اصلاح شاخص های اعتباربخشی امری مهم و ضروری است.

محمد آقاجانی در مراسم تکریم و معارفه رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی، با اشاره به فعالیت های کلیدی و محوری مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی آیت الله طالقانی، اظهار داشت: این مرکز با در اختیار داشتن ۱۰۳ عضو هیات علمی، ۲۵۰ دستیار تخصصی و فوق تخصصی، فلوشیپ ها دستیاران تخصصی دندانپزشکی مرکزی پرافتخار در حوزه آموزش پزشکی است.

وی با بیان این مطلب که بزرگان علم پزشکی کشور و اساتید ارزشمندی در این بیمارستان فعالیت می کنند، گفت: این مرکز با در اختیار داشتن کهکشانی از علمای پزشکی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها خدمات پژوهشی گسترده ای در زمینه علوم پایه و بالینی ارائه می دهد.

آقاجانی در ادامه از افزایش رشد تولیدات علمی در رتبه بندی های بین المللی از منظر ارتقاء کیفیت تولیدات و تعداد استنادات در این مرکز خبر داد.

وی بیمارستان طالقانی را به عنوان مرکزی پیشرو در زمینه پیوند اعضا معرفی کرد و گفت: باعث افتخار است که در کشوری و در کادر پزشکی فعالیت می کنم که ارائه خدمات ارزنده انسانی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با تاکید بر اهمیت جایگاه نیروی انسانی اظهار داشت: باید تمامی اجزای این بیمارستان بزرگ به عنوان یک تیم متحد ضمن ایجاد همدلی بیشتربرای ارتقا جایگاه دانشگاه و بطور خاص بیمارستان طالقانی تلاش کنند.

وی در خصوص اداره بیمارستان ها به صورت مستقل، گفت: از زاویه دید تیم مدیریتی دانشگاه تمامی مسئولیت ها اعم از آموزش، پژوهش، درمان و نحوه اداره متوجه بیمارستان است به این معنی که مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی باید به صورت مستقل و با اختیارات کامل اداره شوند. امیدوارم بیمارستان آیت الله طالقانی نیز با توجه به پتانسیل های بالایی که در اختیار دارد مجوز لازم را برای اداره امور و استقلال خود کسب کند.

اصلاح نسبت اعمال جراحی به کل خدمات یکی دیگر از مواردی بود که آقاجانی در مورد آن توضیحاتی را ارائه داد.

به گفته وی، افزایش اعمال جراحی، کوتاه تر کردن زمان اقامت بیماران، تقویت ورودی های اعمال جراحی، تقویت و گسترش اورژانس، اتصال به شبکه هایی نظیر ۲۴۷، سکته های قلبی و تروما ها و سوانح مختلف با تکیه بر توانمندی های این مرکز تاثیرات مثبتی در تقویت فرآیند پذیرش بیماران و در نهایت امر آموزش ایفا می کند.

به گزارش مهر، آقاجانی در ادامه به اصلاح و استقرار شاخص های اعتبار بخشی به عنوان اولین رکن مهم ارتقاء بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: استقرار ۹۰۳ سنجه کتاب اعتبار بخشی و اصلاح شاخص های اعتباربخشی امری مهم و ضروری است. بنابراین ارتقاء کیفیت از مسیر اعتبار بخشی با کتاب مدون علمی که توسط ۴۰۰ نفر از اساتید خبره تدوین شده است سند ارزشمندی است که باید در مراکز اجرا شود.

اهمیت و تمرکز بر موضوع بهره وری دومین رکن اساسی ارتقاء بیمارستانی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، توضیحاتی در خصوص آن ارائه داد.

وی گفت: بهره وری به معنی استفاده حداکثری و بهینه از امکانات وسرمایه نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین، اولین و مهم ترین سرمایه هر مرکزی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید