اینجا ایران، با صد میلیون تومان خواننده می‌شوید

    کد خبر :393129

تب خوانندگی هر روز با گسترش فناوری فراگیرتر می‌شود و برخلاف بسیاری از تب‌های دیگر که چند مدتی گریبان جامعه را می‌گیرد و به فراموشی سپرده می‌شود، هنوز هم یک تب زنده و پرهیجان برای نسل جوان است.

تب خواننده شدن از جمله تب‌هایی است که با گسترش فناوری روز‌به‌روز فراگیرتر می‌شود و برخلاف بسیاری از تب‌های دیگر که چندی گریبان جامعه را می‌گیرد و به فراموشی سپرده می‌شود، هنوز هم یک تب زنده و پرهیجان برای نسل جوان است که فرصت سوءاستفاده‌های زیادی را برای افراد سودجو فراهم می‌کند.

افرادی که اغلب مبالغ هنگفتی را هم برای تست خوانندگی و انتشار آلبوم از جوانان دریافت می‌کنند و در آخر ناکامی آن ها در این زمینه تنها نتیجه اش سرخوردگی برای جوانان است.

«آیا به دنبال ساخت و تهیه آهنگ یا آلبوم پاپ هستید ؟ آیا دوست دارید خوانندگی را تجربه کنید? ما پیشنهاد مناسبی برای شما خواهیم داریم». این نمونه ای از تبلیغات استودیوهای ساخت موسیقی و ضبط صداست که از علاقه جوانان به شهرت سوء استفاده می کند.

شاید تا کنون پیامک هایی با عنوان «به تعدادی خواننده برای تهیه آلبوم نیازمندیم» برایتان ارسال شده باشد. اینگونه تبلیغات و شماره شان را هم می توان در صفحه های مختلف سایت ها و در و دیوار شهر پیدا کرد.

کافی است به یکی از آنها زنگ بزنید و بگویید «سلام من یک آدم پولدار هستم که می خواهم خواننده شوم»؛ در این شرایط با کمال میل از شما استقبال می کنند و به هر روشی، سعی می کنند مبالغ هنگفتی را به شما پیشنهاد کنند و به روش های مختلف از شما پول بگیرند.

هنگامی که با یکی دیگر از شماره های آگهی تست صدا تماس گرفتم و گفتم که می خواهم تست صدا بدهم، اولین چیزی که گفت این بود: «چقدر می خواهی هزینه کنی؟» گفتم: «مهم نیست، فقط می خواهم زودتر خواننده شوم؛ گفت: «ضبط صدا با متن ترانه و میکس و مسترش می شود حداقل ۳ میلیون تومان و اجاره استودیو هم ساعتی ۲۰۰ هزار تومان است. البته اگر زودتر اقدام کنید می توانید از تخفیف مورد نظرما نیز استفاده کنید .»

اما برخی دیگر در عین بی قانونی قانونی عمل می کنند. وقتی با شماره تلفن دیگری تماس گرفتم، یک خانم جوان تلفن را برداشت و هنگامی که صدایم را شنید، خیلی سریع گفت: «این تست برای خانم‌ها نیست.» گفتم چرا؟ گفت: «برای این‌که نمی‌توانیم برای شما آلبوم منتشر کنیم.»

به او گفتم یعنی فقط قانونی کار می‌کنید؟ گفت: «وقتی نمی‌توانیم آلبومی را با صدای شما بفروشیم، دلیلی ندارد که برای گرفتن تست صدا وقت بگذاریم» و تلفن را قطع کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با انجام محاسبات سرانگشتی، مشخص می شود که هرشخصی که بخواهد خواننده شود باید برای تولید یک آلبوم هزینه‌ای بین ۱.۵ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کند. البته امروز کم نیستند کسانی که برای خواننده شدن و رسیدن به شهرت دست به هر کاری‌ می‌زنند و حاضرند زندگی‌شان راتباه کنند تا به شهرت برسند در این مواقع گاهی زندگی و خانواده خود را نیز از دست می دهند.

بسیاری از کسانی که که به دنبال خواننده شدن هستند، فقط به دنبال شهرت هستند، اما عده‌ دیگری نیز هستند که ذاتا اهل هنرند و روحیه هنری دارند و عمیقا آرزو دارند به این شهرت برسند و برایش تلاش می کنند.

اما باید بدانید در این زمینه خوانندگانی هم بودند که میلیون ها تومان هزینه کرده اند و به هر طریقی وارد دنیای هنر و موسیقی شدند و البته مشهور هم شدند اما بعد از مدتی، مخاطبان خود را از دست داده اند چرا که فقط به دلیل صرف هزینه خواننده شدند و هیچ گونه دانشی در این زمینه نداشتند و در این مسیر وفادار نبودن شهرت را برای خود دیدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید