تاکید دوباره بانک مرکزی بر بازگشت ارز صادراتی به عراق و افغانستان

    کد خبر :392429

غلامرضا پناهی، معاون ارزی بانک مرکزی در نامه‌ای به رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران بار دیگر تاکید کرد:صادرکنندگان کالا به عراق و افغانستان نیز باید ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند.

غلامرضا پناهی، معاون ارزی بانک مرکزی در نامه‌ای به مجتبی خسروتاج، رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران بار دیگر تاکید کرد:صادرکنندگان کالا به عراق و افغانستان نیز باید ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند. مهر تصویر و متن کامل این نامه را منتشر کرد:

جناب آقای خسروتاج

معاون محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صادرات و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران

پیرو نامه شماره ۹۷.۲۱۰۷۸۲ مورخ ۱۳۹۷.۰۶.۲۰ به استحضار می رساند با عنایت به اینکه وفق مفاد بند (۱۱) مصوبه شماره ۶۳۷۹۲ت ۵۵۶۳۳ ه مورخ ۱۳۹۷.۰۵.۱۶ هیئت محترم وزیران بندهای (۴)، (۵)، (۶)، (۷)، (۱۳)، (۱۴)، (۱۵) تصویب نامه شماره ۴۳۵۳ت ۵۵۳۰۰ه مورخ ۱۳۹۷.۰۱.۲۳ و اصلاحات بعدی آن، کان لم یکن شده است. مفاد بند (۷) مصوبه شماره ۵۵۳۰۰.۸۷۳۹ مورخ ۱۳۹۷.۰۲.۰۲ هیئت مزبور مبنی بر اینکه صادر کنندگانی که مقصد نهایی کالای آنها کشورهای عراق و افغانستان می باشد و نیز مبادلات کالایی در بازارچه های مرزی تا اطلاع ثانوی الزامی به اجرای جزء (ب) بند (۱) مصوبه اخیر الذکر ندارند نیز کان لم یکن می باشد. از این رو تاکید می نماید تمامی صادر کنندگان موظفند درآمد صادراتی خود را مطابق مفاد دستورالعمل و ضوابط اجرایی رفع تعهد ارزی صادر کنندگان و برگشت ارز حاصل از صادرات کالا، موضوع نامه پیروی فوق، به چرخه اقتصادی کشور باز گردانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید