واشنگتن درباره پایگاه اوکیناوا تجدید نظر کند

    کد خبر :392020

‘دنی تاماکی’ فرماندار ضد آمریکایی اوکیناوا که کمتر از یک ماه پیش زمام امور منطقه را در اختیار گرفته است می گوید واشنگتن باید در برنامه جابجایی نیروگاه نظامی خود در اوکیناوا تجدید نظر کند.

روزنامه ژاپن تایمز روز یکشنبه گزارش داد او که پیشتر گفته بود از هیچ تلاشی برای توقف برنامه جابجایی نیروگاه نظامی اوکیناوا دریغ نخواهد کرد، به ‘شینزو آبه’ نخست وزیر ژاپن گفت که لازم می داند به واشنگتن گوشزد کند که باید در برنامه مذکور تجدید نظر نماید.
وی در ملاقات با آبه تاکید کرد: آمریکا باید بداند اگرچه تلاش هایی از سوی دولت مرکزی ژاپن برای پیشبرد این برنامه در حال انجام است اما مهم اینجا است که مردم اوکیناوا خواستار برچیدن این پایگاه هستند.
تاماکی ضمن تصریح این نکته که دولت مرکزی ژاپن نیز باید با دولت محلی اوکیناوا در این زمینه همدردی کرده و از برنامه توقف پایگاه نظامی آمریکا پشتیبانی کند، گفت: این مصداق دمکراسی است که مردم مخالفت خود را با حضور نظامی آمریکا در این منطقه اعلام کنند و خواستار برچیدن این پایگاه شوند.
وی در ملاقات با نخست وزیر ژاپن اضافه کرد مخالفتی با اتحاد نظامی دو کشور ندارد اما نمی خواهد اوکیناوا تنها قربانی روابط نظامی دو کشور باشد.
تاماکی که اواخر ماه گذشته میلادی در انتخابات این ناحیه موفق به شکست دیگر رقبای خود شد از سوی مخالفان پایگاه آمریکا در اوکیناوا کاملا حمایت می شود.
این مقام ژاپنی ضد آمریکایی که بتازگی قدرت را در این ایالت بدست گرفته است تاکید کرد جلو ساخت پایگاه جدید نظامی آمریکا را می گیرد و از هیچ تلاشی برای ممانعت از ایجاد این پایگاه در منطقه فروگذار نخواهد کرد.
به گزارش ایرنا ،حضور نزدیک به 25 هزار نظامی آمریکایی از میان 50 هزار نظامی این کشور در خاک ژاپن در اوکیناوا و جرایم فراوانی که مرتکب شده اند به همراه سقوط های مکرر جنگنده های این کشور باعث شده است تا مردم این منطقه خواستار خروج نظامی آمریکا و تعطیلی پایگاه نظامی آن شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید