ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا وارد آب‌های کره جنوبی شد

    کد خبر :390281

ناو هواپیمابر اتمی ‘یو اس اس رونالد ریگان’ آمریکا به منظور شرکت در یک جشنواره دریایی که با حضور ناو‌های ۱۰ کشور در جزیره جیجو کره جنوبی برگزار می‌شود وارد آب‌های این کشور شد.

به گزارش ایرنا روزنامه هرالد کره جنوبی روز جمعه گزارش کرد ناو ۱۰۳ هزار تنی کلاس ‘نیمیتس’ آمریکا متعلق به ناوگان هفتم این کشور در یوکوسوکا ژاپن است که حالا به ناوگان دریایی کره جنوبی در جزیره جیجو محلق شده است.
این اولین بار است که یک ناو هواپیمابر آمریکا در این منطقه گردشگری که از سال ۲۰۱۶ میلادی به روی ناوشکن‌ها باز شده است، پهلو می‌گیرد.
ناوی از استرالیا به نام ملبورن، ناوشکن داروت از کشور برونئی، ناو ۵ هزار و ۵۰۰ تنی رانا از هندوستان و یک ناوشکن از کانادا برای حضور در این جشنواره دریایی وارد جیجو کره جنوبی شده اند.
این در شرایطی است که ژاپن به دلیل اعتراض دو کره از حضور در این جشنواره صرف نظر کرد، توکیو قصد داشت پرچمی را که به گفته مسئولان دو کره متعلق به دوران امپریالیسم و استعمار است، بر روی ناوشکن اعزامی خود نصب کند که با مخالفت کره جنوبی روبرو شد، زاپن نیز به همین دلیل از حضور در این جشنواره خودداری کرد.
نیروی دریایی ژاپن اوایل این هفته اعلام کرد به خاطر اختلاف نظر در مورد پرچم نیروی دریایی این کشور از شرکت در یک برنامه مشترک با نیروی دریایی کره جنوبی صرفنظر کرده است.
این جشنواره از سال ۲۰۰۸ میلادی به این طرف برگزار شده است، اما این بار ژاپن تصمیم گرفته بود ناو جنگی خود را با برافراشتن ‘پرچم طلوع خورشید’ به جیجو اعزام کند، اما کره جنوبی این پرچم را نماد امپریالیسم و نشانی از دوران استعماری سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ میلادی ژاپن بر شبه جزیره کره می‌داند و با این اقدام مخالفت ورزید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید