کره جنوبی: لغو تحریم کره شمالی را بررسی می‌کنیم

    کد خبر :389133

وزیر امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد قصد دارد روند لغو تحریم های کره شمالی را مورد بررسی قرار داده و در این زمینه اقداماتی صورت دهد.

به گزارش بازتاب از یونهاپ، ‘کانگ کیونگ وا’ روز چهارشنبه در نشست پارلمان کره جنوبی در سئول اعلام کرد کشورش علاقه مند است تا زمینه لغو برخی از تحریم های دو جانبه کره شمالی را بررسی کند.
وی افزود کار ارزیابی بسته های تحریمی دو جانبه که کره جنوبی می خواهد آنها را لغو کند، شروع شده است.
سال 2010 میلادی کره جنوبی مدعی شد که یک ناوچه این کشور با یک فروند موشک کره شمالی هدف قرار گرفته و با سرنشینان آن غرق شده است به همین دلیل سئول تحریم های یک جانبه ای علیه پیونگ یانگ اعمال کرد.
کره شمالی بارها پس از این حادثه اعلام کرد که در غرق شدن این ناوچه دست نداشته است اما مورد تحریم کره جنوبی قرار گرفت و از آن زمان این تحریم ها که به تدابیر ’24 می’ مشهور است پابرجا بوده است.
اعضای پارلمان امروز از وزیر خارجه کره جنوبی درباره علاقه مندی کشور برای لغو این تحریم ها سوال کردند و او گفت که با نهادهای دیگر در حال رایزنی در این زمینه است.
در چارچوب این تحریم ها، کره جنوبی تقریبا همه همکاری های اقتصادی دوجانبه باکره شمالی را متوقف کرده است.
وزیر خارجه کره جنوبی در پارلمان گفت که قصد دارد برای تسهیل در برگزاری دیدار سران آمریکا و کره شمالی و پیشبرد فرایند خلع سلاح هسته ای نیز اقداماتی انجام دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید