مخالفت «جوزف وتل» با خصوصی سازی جنگ افغانستان

    کد خبر :385012

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا مخالفت خود را با خصوصی سازی جنگ این کشور در افغانستان اعلام کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از جمهور، ژنرال «جوزف وتل» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که در یک کنفرانس ویدیویی از ایالت «فلوریدا» به سوالات خبرنگاران در مقر وزارت دفاع این کشور پاسخ می‌داد گفت که با خصوصی سازی جنگ آمریکا در افغانستان مطلقا مخالف است.

وی افزود که با این اقدام علایق امنیت ملی آمریکا به دست قراردادیان سپرده می‌شود.

وی تاکید کرد که علاوه بر مخالفت دولت افغانستان، توافقنامه امنیتی میان کابل و واشنگتن نیز اجازه چنین اقدامی را نمی دهد.

پیش از این «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری و «جیمز ماتیس» وزیر دفاع امریکا نیز مخالفت خود را با طرح خصوصی سازی جنگ افغانستان اعلام کرده بودند.

لازم به ذکر است که بحث خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان با مخالفت شدید جناح‌های مختلف سیاسی در افغانستان نیز مواجه شده است و فعالان اجتماعی و سازمان‌های مدنی در مورد پیامدهای خصوصی‌سازی امنیت افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

«اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی این کشور نیز این طرح را برای افغانستان غیر عملی و نامناسب خواندند.

«حامد کرزی»، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان نیز واگذاری جنگ افغانستان به شرکت‌های خصوصی را «نقض حاکمیت و قانون اساسی» افغانستان دانست.

در همین حال دیدبان حقوق بشر نیز هشدار داد که خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان مردم غیرنظامی را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد.

گفتنی است که «اریک پرنس» بنیانگذار شرکت امنیتی خصوصی «بلک واتر» در چند ماه گذشته تلاش داشته تا رئیس جمهوری آمریکا را قانع کند تا اداره جنگ آمریکا در افغانستان را به نظامیان قراردادی بسپارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید