سبحانی‌نیا:هرچه به انتخابات مجلس نزدیک شویم اصلاح طلبان بیشتر از دولت فاصله می گیرند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ۹:۵۲
    کد خبر :383887

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اصلاح طلبان نمی توانند با طرح یکسری مباحث انتقادی خود را بری کنند از عملکرد و کارکردهای دولت. مردم می دانند بر خلاف اظهارات و ادعاها این طور نیست که اصلاح طلبان نقشی در امور اجرایی دولت ندارند.

به گزارش نامه نیوز: اصلاح طلبان و حسن روحانی اکنون چه نسبتی دارند ؟ این سوال حالا که جمعی از آنها به دیدار حسن روحانی رفته اند بسیار با اهمیت تر از قبل شده است. تا پیش از این و در چند ماه اخیر شرایط به گونه ای بود که اصلاح طلبان بین خود و دولت روحانی مرزگذاری می کردند. حتی نیروهایی از این جریان پیشنهادهای رادیکال همچون استیضاح رئیس جمهور را مطرح کردند و معتقد بودند روحانی دیگر نمی تواند کشور را اداره کند بنابراین باید استعفا دهد.

حسین سبحانی نیا درباره اتخاذ مواضع رادیکال برخی نیروهای جریان اصلاحات علیه دولت به نامه نیوز گفته است: چنین اظهاراتی از اصلاح طلبان مدتی است بیان می شود و شخصیت های مختلف این جریان به عناوینی مسئله فاصله گرفتن از دولت و آقای روحانی را به زبان می آورند.

وی ادامه داد: وقتی دولت نتوانست به وعده هایش عمل کند، اصلاح طلبان رویکرد متفاوتی را در پیش گرفتند. به نظر می رسد هر چه به انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده نزدیک شویم، آنها سعی می کنند بیشتر از دولت فاصله بگیرند تا در آن رقابت ها بار پاسخگویی در قبال مشکلات کشور به دوش دولت بیفتد و خود هزینه کمتری پرداخت کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: اصلاح طلبان با طرح مباحث انتقادی و بعضا رادیکال نسبت به دولت آقای روحانی، می خواهند به مردم بگویند «دولت نتوانست به شعارهای انتخاباتی اش جامع عمل بپوشاند و خودش نیز باید پاسخگو باشد. جریان اصلاحات نه تنها دخیل در ناتوانی دولت نبود بلکه به چنین وضعیتی نیز انتقاد داشت».

وی افزود: در واقع اصلاح طلبان می خواهند و تلاش می کنند خود را منتقد وضع موجود و ناراضی از عملکرد دولت نشان دهند. بر همین اساس شخصیت های سیاسی و اقتصادی این جریان با ادبیات های مختلف می گویند «ما توصیه های لازم را به دولت گفتیم اما دولت به حرف هایی ما توجه نکرد». هرچه زمان بگذرد و به انتخابات مجلس نزدیک شویم اصلاح طلبان بیشتر چنین اظهاراتی را بیان می کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: معتقدم در موقعیت و شرایط کنونی کشور، طرح مباحثی همچون استعفا و استیضاح آقای روحانی کار نادرستی است. رهبر انقلاب نیز تأکید کردند دولت باید کارش را انجام دهد، منتها پاسخگو هم باشد و ارتباطش خود را با مردم بیشتر کند تا مردم از نظام فاصله نگیرند.

وی ادامه داد: البته هم اکنون وضعیت به گونه ای نیست که کل اصلاح طلبان از دولت عبور کردند اما برخی چهره های اصلاح طلب گاهی چنین مسائلی را مطرح می کنند ولی کلیت این جریان با وجود طرح انتقادهای صریح می گوید «همچنان پشت سر دولت است». مثلا اخیرا آقای مرعشی گفته بود «مشکلات را قبول داریم، عدم توانایی یا عدم قدرت دولت برای حل مشکلات را بیان می کنیم، می گوییم تیم اقتصادی ناهماهنگ است و نقش جهانگیری در این دولت نقشش کمتر شده اما با وجود انتقادها پشت سر دولت هستیم».

سبحانی نیا تأکید کرد: علاوه بر آینده نگری اصلاح طلبان، آنها با طرح این انتقادها به رئیس جمهور می خواهند فشار بیاورند تا تغییراتی که بناست در دولت اتفاق بیفتد و وزرا، استانداران و مدیران ارشدی از مجموعه دستگاه اجرایی بروند، مورد دقت رئیس جمهور قرار بگیرد که چه کسانی را می خواهد جایگزین کند. در واقع این مباحث انتقادی را با هدف گرفتن امتیاز بیشتر از آقای روحانی مطرح می کنند تا سهم بیشتری از کرسی های مدیریتی و وزارتی در دولت به خود اختصاص دهند.

وی درباره امکان ایجاد ظرفیت اجتماعی برای اصلاح طلبان با استفاده از تاکتیک انتقاد-حمایت گفت: خیر فکر نمی کنم، انتقاد از دولت موجب کاهش هزینه سیاسی اصلاح طلبان در انتخابات آینده نمی شود. آقای روحانی دولت خود را اعتدال نامید ولی کارگزاران او همه چهره های اصلاح طلب و همان هایی هستند که زمان دولت آقایان خاتمی و موسوی مصادر امور را برعهده داشتند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: مردم این واقعیت ها را می بینند بنابراین اصلاح طلبان نمی توانند با طرح یکسری مباحث انتقادی خود را بری کنند از عملکرد و کارکردهای دولت. مردم می دانند بر خلاف اظهارات و ادعاها این طور نیست که اصلاح طلبان نقشی در امور اجرایی دولت ندارند بنابراین اصلاح طلبان با این شعارها نمی توانند تأثیری بر ذهن مردم بگذارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید