جدیدترین اخبار
7 مهر 1397 ساعت 14:21 دانش و فناوری کد خبر :380240

تبلیغات به‌زودی به نسخه iOS واتساپ راه پیدا خواهند کرد

براساس اطلاعات جدیدی که منتشر شده، نسخه‌ی iOS پیام‌رسان واتساپ به‌زودی میزبان تبلیغات خواهد بود.

اوایلِ این هفته، برایان اکتون، یکی از بنیان‌گذاران پیام‌رسان واتساپ سخنانِ تندی را علیه فیسبوک و مدیریت این غول شبکه‌های اجتماعی بیان کرد. او در صحبت‌های خود، دلیلِ ترک فیسبوک را تنها دست‌درازی‌های این شرکت به اطلاعات خصوصی کاربران عنوان کرد. به‌گفته‌ی او، فیسبوک حتی پیش‌ از اینکه واتساپ را به‌صورت کامل به تصاحبِ خود دربیاورد، برای پیاده‌سازی تبلیغات در این پیام‌رسان، برنامه‌های خود را آماده کرده بود.

متأسفانه این قضیه برای اینستاگرام نیز پیش آمد و در هفته‌ی جاری، هم‌بنیان‌گذاران این شبکه‌ی اجتماعی عکس‌محور به‌دلیل جهت‌گیری‌های تبلیغاتی بیش‌از حد فیس‌بوک برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام، این شرکت را ترک کردند.

اکنون از تصاحب واتساپ توسط فیسبوک ۵ سال می‌گذرد و به‌نظر می‌رسد که مارک زاکربرگ و دوستانش استفاده‌ی تبلیغاتی Whatsapp را در آینده‌ی نزدیک آغاز خواهند کرد.

اکنون از تصاحب واتساپ توسط فیسبوک ۵ سال می‌گذرد و به‌نظر می‌رسد که مارک زاکربرگ و دوستانش استفاده‌ی تبلیغاتی Whatsapp را در آینده‌ی نزدیک آغاز خواهند کرد.
مقاله‌های مرتبط:

2.5 میلیارد نفر حداقل از یکی از سرویس‌های فیسبوک استفاده می‌کنند
رسوایی جدید فیسبوک: اطلاعات حساب 50 میلیون کاربر به دست هکرها افتاد

طبق گزارشی که توسط WABetaInfo منتشر شده، انتظار می‌رود که به‌زودی تبلیغات به نسخه‌ی iOS واتساپ راه پیدا کند؛ WABetaInfo به‌طور اختصاصی به واتساپ می‌پردازد و پیشتر نیز درباره‌ی ویژگی‌های جدید این پیام‌رسان محبوب و تغییراتش اطلاعات دقیقی را ارائه کرده بود.

براساس ادعای این منبع، تبلیغاتِ جدید شیوه‌ی اینستاگرامی را در پیش خواهند گرفت و کاربران می‌توانند از طریق بخش Status آن‌ها را مشاهده کنند؛ با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا Facebook برای نمایش این تبلیغات از داده‌های ما استفاده‌ای خواهد کرد یا خیر.

همانطور که می‌دانید، پیام‌های ارسالی در واتساپ به‌صورت سرتاسری رمزنگاری می‌شوند؛ به این مفهوم که فیسبوک در ظاهر نمی‌تواند داده‌های ما را از طریق پیام‌ها استخراج کند؛ اما اگر شماره‌ی استفاده‌شده در این پیام‌رسان با شماره‌ی ثبت‌شده در فیسبوک منطبق باشد، این غول شبکه‌های اجتماعی راهی آسان‌تر برای نمایش تبلیغات هدفمند در پیش خواهد داشت.

این ویژگی هنوز در فاز آزمایشی قرار دارد؛ بنابراین پیاده‌سازی آن در نسخه‌ی عمومی اندکی زمان خواهد برد. انتظار می‌رود که پس از آماده‌سازی نسخه‌ی iOS، کاربران اندرویدی مقصد بعدی تبلیغات باشند.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • اقتصاد جهان نیازمند جایگزینی برای دلار است
  • برپایی نمایشگاه به مناسبت بزرگداشت شجریان
  • برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و آ.سه.آن همزمان با تنش با چین
  • شروع فعالیت ویروس باج گیر «آیرون»
  • «کامکارها» کنسرت خیریه دادند
  • دلار ۵۰تومان ارزان شد
  • راه نجات از بلای بزرگ
  • با سریال های محرم امسال آشنا شوید
  • شبکه‌های بانکی ایران و روسیه به هم متصل می‌شوند
  • یک مسابقه استعدادیابی جدید روی آنتن شبکه 3
  • دو شکارچی نادم سقزی، همیار محیط زیست شدند
  • بیت‌کوین در معرض خطر ریزش به زیر ۱۰هزار دلار
  • قانون جدید مدیریت بحران به زودی اجرایی می‌شود
  • جدیدترین توضیحات «فارابی» درباره حواشی اسکار
  • تخلیه صدها گردشگر از یک جزیره در یونان به دلیل آتش‌سوزی‌های طبیعی
  • پیگیری برابری حقوق بازنشستگان با فرهنگیان شاغل
  • بیش از ۱۰ هزار ماموریت امدادی در تابستان/۸ هزار نفر نجات یافتند
  • بارش پراکنده در ارتفاعات البرز/شمال خنک می شود
  • معرفی صداپیشگان انیمیشن بعدی پیکسار
  • دردسر عادل فردوسی‌پور برای مهران مدیری!
  • نرخ ارز در بازار امروز یکشنبه ۳ شهریور ۹۸
  • نامه توکلی به رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: تبانی در خرید ۶ هزار خودرو و چند صد کیلو طلا وظیفه نمایندگی است؟
  • پگاه آهنگرانی به خاطر حوادث ۸۸ ممنوع‌الخروج شد
  • “تعرض به کودکان” در آمریکا مانند همجنس‌گرایی قانونی می‌شود؟
  • دو فوریت طرح شفافیت آرا نمایندگان در مجلس رد شد
  • آغاز سفر آسیایی ظریف از امروز به سه کشور چین، ژاپن و مالزی
  • ترامپ: اعطای نمایندگی به مکرون برای گفت‌وگو با ایران صحت ندارد
  • قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۳ شهریور ۹۸
  • مخالفت «رئیسی» با بازداشت دو نماینده
  • شرایط انتقال وام مسکن جوانان از شهرهای دیگر به تهران