شهردار منطقه 12 عنوان کرد

تعامل هرچه بیشتر شهرداری با دانشگاه‌ها

    کد خبر :377965

شهردار منطقه 12 از افزایش تعامل شهرداری منطقه 12 با دانشگاه ها و مراکز علمی خبر داد و گفت: سیاست شهرداری تهران تعامل هر چه بیشتر با مراکز دانشگاهی و وزارت راه و شهرسازی است.

علی محمد سعادتی در حاشیه بازدید مهمانان خارجی همایش بین المللی آینده فضاهای عمومی شهری از مرکز تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست شهرداری تهران تعامل هر چه بیشتر با مراکز دانشگاهی و وزارت راه و شهرسازی است.

وی در مورد ساختمانهای تاریخی در سطح منطقه با بیان اینکه بسیاری از ساختمان های این منطقه، ثبت میراث بوده اما صرفا به عرصه هایی برای نمایش و موزه تبدیل شده که می توان از آن به عنوان ظرفیت های تاریخی و اقتصادی استفاده کرد، خاطرنشان کرد: برای مثال ساختمان های با ارزشی که صرفا کارکرد اداری از آن می شود ظرفیت هنری را از شهر می گیرد زیرا این کارکرد اداری در ساختمان دیگری هم قابل انجام است.

وی با ابراز امیدواری در راستای همکاری با سایر نهادها گفت: امید است بتوانیم از ساختمان هایی که در اختیار وزارت خارجه، وزارت دادگستری یا در اختیار میراث فرهنگی قرار دارد و از ظرفیت بالای اقتصادی فرهنگی برخوردار است به نفع شهر استفاده کنیم.

شهردار منطقه ۱۲ در خصوص عرصه ها و فضاهای عمومی شهر نیز تصریح کرد: در شهر فضاهایی هست که امکان استفاده مردم از آنها به صورت ۲۴ ساعته وجود دارد و باید این ظرفیت ها هر چه بیشتر در اختیار شهروندان قرار گیرد و در عرصه های عمومی شهروندان بدون محدودیت امکان بهره برداری از فضا را دارند.

سعادتی با بیان اینکه ارتقای کیفیت فضاها و عرصه های عمومی شهر طی سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است افزود: طی ۲ روز برگزاری همایش بین المللی آینده فضاهای عمومی شهری، برای مهمانان خارجی و صاحب نظران کشورهای مختلف که در این همایش شرکت کرده اند تورهای تخصصی برگزار می‌شود که در روز نخست بازدید از مرکز تاریخی تهران صورت گرفت و در روز دوم این گروه از اراضی عباس آباد دیدن خواهد کرد.

وی افزود: دستاوردهای این همایش از جنبه مشارکت پذیری و حضور پذیری شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد و از سوی دیگر از این همایش‌ برای معرفی ظرفیت هایی که در تهران وجود دارد استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، همایش بین المللی آینده فضاهای شهری، سوم ‌تا پنجم مهرماه با همکاری وزارت راه و میزبانی منطقه 12 در دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است و هدف از برگزاری این همایش فراهم آوردن پایه‌های نظری و بنیادین درزمینه فضای عمومی شهری و تبادل علمی پیرامون آن در سطح بین‌المللی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید