جدیدترین اخبار
۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵ اقتصادی کد خبر :376793

وعده رئیس سازمان هواپیمایی برای کاهش نرخ بلیت در مهر ماه محقق نشد

در حالی که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری کاهش قطعی نرخ بلیت هواپیما در مهر ماه را وعده داده بود، اما قیمت پروازهای داخلی همچنان با نرخ پروازهای تابستانی به فروش می رسد.

پس از آنکه نوسانات ارزی سبب بروز برخی مشکلات برای صنایع ارزبَر (از جمله صنعت هوانوردی) و همچنین صدور دستور رئیس جمهور برای اختصاص ارز دولتی صرفا به کالاهای اساسی، اجرایی شد، بخش هوانوردی برای تأمین ارز مورد نیاز مجبور شد تا به بازار آزاد روی بیاورد که همین اتفاق باعث افزایش قیمت بلیت پروازهای خارجی و سپس داخلی شد.

با افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی به همراه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دعوت کرد برای ارائه توضیح در خصوص علل گرانی بلیت هواپیما در نشست این کمیسیون حضور یابند که در این نشست عباس آخوندی در خصوص دلایل افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی اظهار داشت: دو عامل یعنی گرانی ارز و پروازهای چارتری سبب افزایش قیمت بلیت هواپیما شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران: کاهش بلیت هواپیما از مهر ماه

بلافاصله پس از آن نشست، سید احسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص اظهارات وزیر راه و شهرسازی و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری در نشست مذکور گفته بود: بر اساس اعلام مسئولان صنعت هوانوردی کشور، ۵۱ درصد هزینه شرکت های هواپیمایی به صورت ارزی است که با افزایش قیمت ارز، ایرلاین ها ناگزیر به افزایش قیمت بلیت هواپیما شده اند تا بتوانند هزینه های خود را جبران کنند.

وی ادامه داده بود: آخوندی از دیگر دلایل گرانی بلیت هواپیما را وجود پروازهای چارتری عنوان کرد. بر این اساس ۳۰ درصد فروش بلیت پروازهای داخلی به صورت چارتری است که در افزایش نرخ بلیت پروازها مؤثر است.

به گفته نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با توجه به اینکه تا پایان تابستان در زمان پیک سفرهای خانوادگی قرار داریم، به تدریج از پایان شهریور و از ابتدای مهر ماه که میزان تقاضای سفر کاهش می یابد، می توانیم شاهد کاهش قیمت بلیت ها تا حدود ۱۰ درصد گرانتر از قیمت پیش از افزایش یکباره نرخ پروازها باشیم.

عابدزاده: قطعا بلیت هواپیما در مهر ماه به شدت کاهش می یابد

علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در گفت وگویی در ۸ شهریور با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرد: در حال حاضر ۵۵ درصد هزینه های شرکت های هواپیمایی به صورت ارزی است و طبیعی است که با افزایش نرخ ارز، نرخ بلیت هواپیما هم افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه قیمت‌های بلیت هواپیما بر اساس عرضه و تقاضا تعریف می‌شود، گفت: قطعاً در مهرماه که تقاضای سفر کاهش یابد قیمت بلیت هواپیما هم به شدت کاهش می‌یابد.

اسعدی سامانی: ایرلاین ها به ارز نیما دسترسی ندارند

از سوی دیگر مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی در گفت وگوی دو هفته قبل خود درباره مشکلات ارزی ایرلاین ها و عدم دسترسی شرکت های هواپیمایی به ارز سامانه نیما اظهار داشت: علی رغم دستور معاون اول رئیس جمهور به بانک مرکزی مبنی بر تخصیص ارز به شرکت های هواپیمایی بر اساس سامانه نیما از سوی بانک های عامل، اما شرکت های صادرکننده ای که باید ارز دریافتی خود را در این سامانه به فروش برسانند، با ترفندهایی از جمله تعلل در ارائه ارز تا ساعت پایان کار سامانه (۱۶) از دسترسی شرکت های خریدار از جمله ایرلاین ها ممانعت می کنند.

به گفته این فعال صنفی صنعت هوانوردی، ایرلاین ها به دلیل آنکه بخش زیادی از هزینه های روزمره شان به صورت ارزی است، لذا محبورند این هزینه ها را از طریق افزایش قیمت بلیت پروازها جبران کنند.

وی دیروز هم برطرف نشدن این مشکل و همچنین عدم کاهش قیمت بلیت پروازهای داخلی علی رغم وعده مسئولان صنعت هوانوردی مبنی بر کاهش قیمت بلیت ها همزمان با آغاز مهر ماه را تأیید کرد.

بر اساس این گزارش در حالی که عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و دیگر مسئولان صنعت هوانوردی وعده کاهش نرخ بلیت ها در مهر ماه امسال را داده بودند، اما نرخ بلیت ها همچنان در بازه قیمتی مرداد و شهریور قرار دارد و از کاهش نرخ بلیت هواپیما خبری نیست.

تهران-کیش-تهران یک میلیون تومان

در حال حاضر قیمت یک سر پرواز تهران ـ مشهد (اکونومی) برای سه روز پایانی هفته جاری از ۲۱۹ هزار تومان آغاز و تا ۴۱۰ هزار تومان در نوسان است. ارزانترین بلیت سیستمی این مسیر ۲۲۷ هزار تومان و ارزانترین بلیت چارتری نیز ۲۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

همچنین بلیت یک سر پرواز تهران ـ کیش در ارزانترین نرخ برای پروازهای سیستمی روز چهارشنبه هفته جاری ۳۵۰ هزار تومان و گرانترین بلیت سیستمی این مسیر هم ۵۰۶ هزار تومان است. ارزانترین نرخ پرواز چارتری تهران ـ کیش ۲۹۴ هزار و ۸۰۰ تومان و گرانترین نرخ چارتری این مسیر پروازی، ۴۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

به عبارت دیگر یک خانواده سه نفره صرفا برای رفت و برگشت از تهران به کیش باید ۳ میلیون تومان هزینه کنند!

Ad

Ad

روی خط خبر

  • ابطال درخواست «دریافت کارت سوخت مجدد» در سامانه
  • نیکی هیلی: بن سلمان مسئول قتل خاشقچی است
  • ورود مجمع به حوزه قانون گذاری، می تواند برهم زدن نظم کشور تلقی شود / اختلاف مجلس و مجمع برخلاف فلسفه وجودی این نهاد است
  • تعمقی درباره اطلاق لقب «دشمن مردم» با هدفی متفاوت / چرا مسعود نیلی را به عرش بردند؟
  • محکومیت عزت‌الله ضرغامی به پرداخت جزای نقدی
  • شیطنت پسته و بادام و دلار
  • وزیر سابق بازرگانی: ۶۶ درصد تحریم‌ها در جهان شکست خوردند
  • لایحه رفراندوم محلی تدوین شد
  • پرده برداری از رابطه سلطان قیر با بابک زنجانی
  • زیباکلام خطاب به نمایندگان مجلس: بودجه را تکه‌پاره نکنید/ نهادهای خاص فرهنگی همچنان بودجه بزرگی می‌گیرند
  • توکلی: باید با افزودن چند شرط FATF را بپذیریم؛ اگر نپذیریم ضربه های بیشتری به کشور می خورد
  • چالشی جدید برای «علیرضا خمسه»
  • اصغر فرهادی نامزد اسکار سینمای اسپانیا شد
  • روسفیدی طرح فوری وزارت کار در یک آزمون اتفاقی
  • آخرین قیمت خودرو، چهارشنبه۲۱ آذر ۹۷ +جدول
  • اردوغان: غرب چیزی برای ما نداشته و ندارد
  • امواج جلیقه زردها؛ مصر خرید و فروش جلیقه زرد را ممنوع کرد!
  • رئیسی، لاریجانی را عامل شکست خود در انتخابات می داند / او می گوید مرکز پژوهش ها علیه اش جزوه پخش کرده، اما هدفش لاریجانی است
  • سرمایه‌گذاران زیادی علاقه‌مند همکاری با شهرداری تهران هستند
  • توقف تجهیز لباس‌ ماموران به دوربین بخاطر عدم تخصیص به موقع اعتبارات
  • آیا ماکرون رفتنی است؟
  • بازار سهام دیگر چنگی به دل نمی‌زند؟
  • آغاز به کار اولین «ارکستر ملی معلولان» از روز جمعه
  • آمادگی شعب ارزی بانک ها و صرافی ها جهت خرید ارز
  • یک پنجم هزینه توافقنامه پاریس؛ یارانه۳۲سال مردم/گرای غلط به مجلس
  • دیدار باقری درمنی و بابک زنجانی در زمین بیسبال/ چک درمنی به یک کارچاق‌کن برای فرار زنجانی
  • منطقه ۱۷ ، رتبه چهارم بافت‌های فرسوده در پایتخت
  • اجرای «دهکده هاپوخان» برای کودکان استثنایی
  • ادغام راه و مسکن کار به‌جایی بود/ سیاست آخوندی را تعقیب می کنم
  • سلاح سری پلیس فرانسه برای مقابله با تظاهرات
  • Ad