اتمام حجت ترامپ با بولتون: نمی گذارم علیه ایران جنگ به راه بیاندازی

    کد خبر :373928

دیلی بیست نوشت: زمانیکه جان بولتون به کاخ سفید آمد، ترامپ از او با پیامی روشن استقبال کرد: اجازه نخواهم داد علیه ایران جنگ به راه اندازی.

به گزارش انتخاب؛ این موضوع را یکی از دیپلمات های سابق در دولت ترامپ بازگو کرده است.

یک مقام ارشد کاخ سفید البته این گفتگوی ترامپ و بولتنون را با قدری تفاوت به یاد می آورد و می گوید: ترامپ به بولتون گفت «می دانم در اخرین سمتی که داشتی، میخواستی دو جنگ را کلید بزنی، من نمی گذارم چنین کاری بکنی».

نزدیکان بولتون و تیم او حاضر به تایید یا رد چنین گفتگویی نیستند اما چندین مقام امریکایی گفتند که کاخ سفید قصد رویارویی مسلحانه با ایران را ندارد و حتی توصیه ی تدی روزولت رئیس جمهور اسبق امریکا مبنی بر «نرم سخن گفتن همراه با حمل یک چماق بزرگ» را برعکس می خواهدد اجرا کند. اکنون دولت ترامپ «بلند فریاد بزن و امیدوار باش که هرگز وارد درگیری نشوی» را دنبال می نند و سعی دارد از اهرم اقتصادی استفاده کند.

برخی از حلقه ی اصلی تیم امنیت ملی ترامپ یک نگرانی بزرگ دارند و آن، این است که سران ایران، این واقعیت را دریابند که موافقت با ملاقات با ترامپ می تواند به رفع فوری تحریم ها منجر شود، توافقی که خیلی هم سفت و سخت نیست.

ترامپ اصلا به دنبال جنگ نیست و برایش اهمیتی ندارد که ایران در سوریه یا یمن چه می کند. ترامپ تنها به دنبال منجرف کردن توجهات از اوباماست.

دیلی بیست در پایان نوشت: نگرانی مشاوران ترامپ این است: اگر ایرانی ها بازی به مانند بازی کیم جونگ اون در بیاورند و فقط به ملاقات به ترامپ رضایت دهند و امتیارات بسیار کمی ارائه دهند، ترامپ ان را قبول خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید