ضرورت همکاری ایران و استرالیا در زمینه علوم و فناوری های شناختی

    کد خبر :369881

استادیار دانشگاه موناش استرالیا خواستار گسترش فعالیت های مشترک تحقیقاتی در زمینه های علوم شناختی میان محققان استرالیایی و ایرانی شد.

به گزارش بازتاب به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، دکتر آنتونیو وردجو گارسیا، استادیار مطالعات اعتیاد در دانشگاه «موناش» استرالیا، توسعه و گسترش فعالیت های مشترک پژوهشی در زمینه های علوم شناختی بویژه در امر مداخلات شناختی و بازتوانی شناختی میان کشورش و ایران را حائز اهمیت دانست و بر همکاری دوجانبه میان محققان دو کشور تاکید کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه موناش استرالیا سطح دانش و توسعه علوم در فضاهای آموزشی و تحقیقاتی در ایران را مطابق با استانداردهای جهانی دانست و گفت: شرکت گسترده دانشجویان، اساتید ، محققان و پژوهشگران چندین کشور در این کنگره بین المللی، بیانگر ترویج و ارتقای دانش به خصوص علاقه مندی به توسعه علوم شناختی در ایران است.

وی انجام طرح های تحقیقاتی در زمینه مداخلات شناختی ، بازتوانی شناختی و تصمیم گیری در زمینه اعتیاد را حاصل تجربیات خود دانست و افزود: ارائه مقالات گسترده از سوی محققان و اساتید در ارتباط با راه های پیشگیری از اعتیاد، بررسی مداخلات شناختی و بازتوانی شناختی به کنگره بین المللی دانش اعتیاد، نشانه ترویج و توسعه علوم شناختی در ایران است.

استادیار دانشگاه موناش استرالیا تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت و پتانسیل های فراوان علمی، آموزشی و پژوهشی، در ایران، محققان اساتید و متخصصان ایران و استرالیا می توانند در بخش های مختلف تحقیقاتی بویژه در حوزه های علوم شناختی با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند.

وی افزایش سطح آگاهی و اطلاعات در زمینه اعتیاد بویژه در میان جوانان را از راه های اصلی پیشگیری از این پدیده اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: توجه به توانبخشی و بازتوانی شناختی معتادان نیز امری ضروری است و به همکاری و تلاش های گسترده نیاز دارد.

محقق حوزه علوم شناختی، نحوه ارایه و انتقال اطلاعات در خصوص یافته های تحقیقاتی در بخش های علوم شناختی بویژه دانش اعتیاد را یک راهکار موثر و مفید برای پیشگیری از اعتیاد، بازتوانی و توانبخشی معتادان و بررسی مداخلات شناختی در میان افراد مبتلا یاد کرد و گفت: پژوهشگران و متخصصان وظیفه مهمی برای مقابله با اعتیاد در میان افراد بویژه جوانان بر عهده دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید