کره‌جنوبی به دنبال راهکارهای تداوم تعاملات اقتصادی با ایران است

    کد خبر :368504

«این مون هی سانگ» گفت: کره جنوبی بدنبال راهکارهایی جهت تداوم تعاملات اقتصادی و سرمایه گذاری‌های مشترک با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مهر، اسدالله عباسی و هیئت همراه در ادامه دیدارهای خود در سئول با «این مون هی سانگ» رئیس مجلس کره جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

عباسی با تأکید بر اهمیت نقش مجالس در توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور گفت: مجالس جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی می‌توانند تسهیل کننده مناسبات و باعث تقویت و تحکیم همکاری‌های مشترک فیمابین در عرصه‌های مختلف باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر شبه جزیره کره و مذاکرات دو کره خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در راستای برقراری صلح و ثبات پایدار در شبه جزیره کره حمایت می‌کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود، سیاست‌های آمریکا در عدم تمکین به تعهدات بین المللی مانند توافق برجام را غیرقانونی خواند و تصریح کرد: تحریم‌های غیرانسانی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران نشان‌دهنده چهره واقعی و قابل اعتماد نبودن آمریکا در صحنه های بین المللی است.

وی افزود: اتخاذ سیاست مستقل کشورهای جهان بویژه کره جنوبی در برابر آمریکا می‌تواند به تداوم و ارتقا سطح مناسبات میان کره جنوبی با جمهوری اسلامی ایران منجر گردد.

عباسی در پایان بر رفع هرگونه موانع بانکی، حل مشکلات دانشجویان ایرانی در کره و گفتگو و رایزنی مستمر مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور تأکید کرد.

در ادامه «این مون هی سانگ» رئیس مجلس کره جنوبی با اشاره به ارتباطات تاریخی و مثبت دو کشور، گفت: ایران و کره جنوبی به عنوان دو کشور قدرتمند در قاره آسیا می‌توانند نقش مهمی در تحولات مناطق خاورمیانه و شبه جزیره کره جهت برقراری صلح و ثبات پایدار ایفا کنند.

وی با ابراز تأسف از خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام، افزود: کره جنوبی بدنبال راهکارهایی جهت تداوم تعاملات اقتصادی و سرمایه گذاری‌های مشترک با جمهوری اسلامی ایران است.

رییس مجلس کره جنوبی با اشاره به روابط خوب مجالس دو کشور بر تبادل هر چه بیشتر هیأت‌های پارلمانی تأکید کرد و افزود: مجالس دو کشور نقش محوری در گسترش ارتباطات سیاسی اقتصادی و فرهنگی برعهده دارند که باید در راستای منافع دو ملت از این ظرفیت بهره برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید