آمریکا آماده رای گیری آنلاین نیست

    کد خبر :364828

سه آکادمی ملی مهندسی، پزشکی و علوم آمریکا با انتشار گزارشی مشترک هشدار داده اند که ایالات متحده امریکا آماده برگزاری انتخابات آنلاین و رای گیری اینترنتی نیست.

به گزارش بازتاب به نقل از ورج، در بیانیه یادشده تصریح شده که این آمادگی نه تنها در حال حاضر وجود ندارد، بلکه در آینده قابل پیش بینی نیز به دست نمی آید و باید تا زمانی به تاخیر افتد که فناوری به اندازه کافی پیشرفت کند و رای گیری ایمن مردم با حفظ حریم شخصی ممکن شود.

در گزارش یادشده تاکید شده رای گیری برای برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در پاییز امسال باید به صورت کاغذی صورت بگیرد و نمی توان در مورد نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا هم از هم اکنون به طور قطعی اظهار نظر کرد.

همچنین در این گزارش از مسئولان برگزاری انتخابات در ایالات مختلف این کشور خواسته شده تا سازوکارهای نظارتی خود را افزایش داده و تقویت کنند تا از شمارش درست و دقیق آرا اطمینان حاصل شود. در جریان نگارش گزارش یادشده تعدادی از روسای دانشگاه های برتر آمریکا مانند لی بولینگر رئیس دانشگاه کلمبیا و میشل مک رابی رئیس دانشگاه ایندیانا مشارکت داشته اند.

در پایان گزارش یادشده اظهار امیدواری شده با از راه رسیدن فناوری های جدید رای دادن آنلاین بدون نیاز به حضور در مراکز اخذ رای و با استفاده از ابزاری همچون تلفن همراه ممکن شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید