بازتاب رسانه‌ای جلسه بهارستان بعد از حادثه ترور

    کد خبر :35665

اولین نشست مجلس بعد از ترور تهران، چهار روز پس از این حادثه برگزار شد. در این جلسه که در دو نوبت غیرعلنی و علنی برگزار شد،‌ جمعی از مقامات کشوری و لشکری به ارائه توضیحاتی درباره‌ی حادثه پرداختند و در همین راستا اغلب روزنامه‌های امروز تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «شهروند» تیتر یک «نشست امنیتی مجلس درباره داعش» و روتیتر «وزرای اطلاعات، کشور و جانشین فرمانده سپاه درباره حمله تروریستی تهران به مجلس گزارش دادند» را برگزیده و به جلسه غیرعلنی مجلس که روز گذشته برگزار شد، اشاره کرده است.
این روزنامه تصویر نخست خود را به عکسی از حضور مسوولان در جلسه مجلس اختصاص داده که در این عکس وزیر اطلاعات هم دیده می‌شود.

روزنامه «اعتماد» تیتر نخست «بهارستان؛ ۴ روز پس از حادثه» را انتخاب کرده و به توضیحات وزرای اطلاعات، کشور و جانشین فرمانده سپاه درباره روند برخورد با تروریست‌ها در نشست روز گذشته مجلس پرداخته است. این روزنامه همچنین گزارش میزگردی با حضور سعید لیلاز، فاطمه صادقی و عباس سلیمی نمین را در شماره امروز خود منتشر کرده که به موضوع انتخابات اختصاص دارد و عکس یک اعتماد هم این سه نفر را ایستاده کنار هم نشان می‌دهد.

روزنامه «آفتاب یزد» تیتر یک «پوشش ضعف حفاظتی مجلس» را برگزیده و به بخشی از سخنان گفته شده در جلسه علنی مجلس پرداخته است. این روزنامه همچنین با محمد کاظمی، نماینده مجلس گفت‌وگویی انجا داده که این نماینده درباره ساختمان بهارستان و ضعف‌های امنیتی آن، صحبت کرده است. آفتاب «یزد» همچنین تصویر یک خود را به سه عکس از محوطه مجلس و محل ورود تروریست‌ها اختصاص داده است.

روزنامه «قانون» تیتر یک «تخریب‌های زنجیره‌ای» و روتیتر «برخی جریان‌ها به دنبال برداشت‌های جناحی از فاجعه تروریستی تهران هستند» را برگزیده است و به جریان‌سازی برخی رسانه‌ها و اهالی سیاست در این راستا اشاره کرده است.

روزنامه «ایران» تیتر نخست «تاوان سنگین داعشی‌ها» را برگزیده و به جلسه روز گذشته مجلس که در آن درباره عملیات تروریستی سخن گفته شده بود، پرداخته است.

روزنامه «شرق» تیتر نخست «عبور از ترور» و روتیتر «اولین جلسه مجلس پس از حملات تروریستی تهران برگزار شد» را انتخاب کرده و به توصیف این جلسه پرداخته است.

روزنامه «وقایع اتفاقیه» تیتر نخست «انهدام بقایای ترور» را انتخاب کرده و به صحبت‌های وزیر اطلاعات در جلسه مجلس روز گذشته و قرائت پیام رییس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی تهران اشاره کرده است. عکس یک این روزنامه به مسعود کیمیایی اختصاص دارد و این روزنامه در گفت‌وگویی با این کارگردان شناخت‌نامه‌ای از وی ارائه داده است.

روزنامه «جمهوری اسلامی» تیتر نخست «هلاکت فرمانده و دستگیری عوامل مرتبط با حادثه تروریستی تهران» را انتخاب کرده و به صحبت‌های وزیر اطلاعات در جلسه روز گذشته مجلس پرداخته است.

روزنامه «بهار» تیتر نخست «ریشه‌های تربیتی گسترش تروریسم» را انتخاب کرده و نسبت میان شیوه‌های آموزشی و مسئله ترور را بررسی می‌کند. عکس یک این روزنامه به تصویر کودکی اختصاص دارد که در عکس مربوط به حادثه ترور عده‌ای در حال نجات جان او بودند.

روزنامه «رسالت» تیتر نخست «رقص شمشیر جاهلیت مدرن را هجو کنید» را انتخاب کرده و به بیانات مقام معظم رهبری در جمع شاعران پرداخته است. این روزنامه تصویر نخست خود را به حضور علی لاریجانی در جلسه مجلس روز گذشته اختصاص داده و در همین راستا تیتر «پاسخ روشنی به اقدامات سنا می‌دهیم» را انتخاب کرده است.

روزنامه «ابتکار» تیتر نخست «تمایل اعتدال به اصلاحات» و روتیتر «گمانه زنی‌ها درباره جایگاه اصلاح طلبان در کابینه دوازدهم بالا گرفته است» را انتخاب کرده است. این روزنامه تصویر نخست خود را به عکسی از حضور علی لاریجانی در بهارستان اختصاص داده که روبه‌روی عکس شهدای ترور نشسته است و یادبودی برای آنان می‌نویسد.

روزنامه «خراسان» نیز تیتر نخست «مجلس ۴ روز پس از حادثه تروریستی» را انتخاب کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید