درمان قطعی بیماری پروانه‌ای

    کد خبر :355681

رئیس پژوهشگاه رویان درباره جشنواره بین المللی رویان و جدیدترین تحقیقات در این مرکز سخن گفت.
عبدالحسین شاهوردی رئیس جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان و رئیس پژوهشگاه رویان در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان پژوهشگاه رویان برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره بین المللی رویان در روز‌های ٧ تا ٩ شهریورماه در سالن همایش رازی برگزار می‌شود که این جشنواره یک تعامل سازنده است.
وی ادامه داد: حرکت علم در دنیا به منظور تاثیرگذاری بیشتر به خصوص در علم تعاملی است و ما تلاش می کنیم تا با علوم مختلف، جهت ارتقا سلامت قدم برداریم و در جشنواره به این موضوع توجه خاصی شده است.

شاهوردی افزود: جشنواره بین المللی رویان که هر ساله بر پا می‌شود جایگاه بسیار خوبی را در جامعه علمی باز کرده است و نگاه جوامع بسیاری را به خود جلب کرده است و موضوعات مربوط به سلول بنیادی و بیوتکنولوژی در آن مطرح خواهد شد.

وی بیان کرد: در نوزدهمین کنگره بین المللی پزشکی تبادلات و فعالیت‌هایی انجام می‌شود که در رشد علم تاثیر گذار است و پروژه درمان برخی بیماری ها با سلول های بنیادی در پژوهشگاه رویان در دست تحقیق و بررسی است.

رویکردهای جدیدی در زمینه ژن‌درمانی
در ادامه ساره پهلوان دکترای بیولوژی اظهار کرد: در سال‌های اخیر رویکردهای جدیدی در زمینه ژن‌درمانی، سلولی‌درمانی و RNA داشته‌ایم که این روش‌ها جایگزین درمان‌های دارویی گذشته شده است و نیاز داریم بتوانیم این تکنولوژی را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: بخش قلب و عروق در حال تحقیقات در انجام است که پروفسور دلوکا از طریق ژن‌درمانی بیماری پروانه‌ای را درمان کرده‌ است، این بیماری پوست را درگیر می‌کند و به عنوان یک ضایعه در بدن شناخته می‌شود.

بهره گیری از ایده هی جدید برای روش‌های درمانی
در ادامه مراسم مرضیه شیوا دبیر علمی تولیدمثل اظهار کرد: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی قصد داریم پژوهشگران بتوانند ایده‌های جدید دریافت و ارتباط جدید برقرار کنند این قدم بسیار موثر است، برای اینکه بتوانیم درمان را قوی‌تر کنیم؛ در تلاش هستیم بتوانیم راهی را برای درمان بیماران صعب‌العلاج بیابیم.

شیوا ادامه داد: ضرورت دارد دانشمندان علوم پایه و پزشکان رویکرد تعاملی نزدیکی را در زمینه علوم سلول بنیادی در مغز و اعصاب، قلب و عروق، پوست، مهندسی بافت و پزشکی طراحی کنند.

دبیر علمی تولیدمثل افزود: پژوهشگاه رویان علی‌رغم اینکه مشکلات خاصی دارد اما رویکرد خود را در افزایش اطلاعات گذاشته است و در ارتباطات بین‌المللی چنان پیش‌ خواهیم رفت که بتوانیم سال‌های بعدی این جشنواره را موثرتر برپا کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید