کاهش محسوس درامدهای اوبر در نیمه دوم سال ۲۰۱۸

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۵۸
    کد خبر :350045

بخش خودروهای خودران شرکت اوبر شاهد ضرر مالی چشمگیری است. درواقع اوبر در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ حدود ۲.۸ میلیارد دلار درآمدزایی داشته اما برای پروژه ی خودروهای خودران خود حدودا ۸۹۱ میلیون دلار هزینه کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از ورج، اوبر طی ماه های اخیر تلاش کرده موضوع مذکور را مخفی نگه دارد اما طی روزهای گذشته این شرکت توضیحاتی در مورد میزان درآمد خود به سهام داران و عموم مردم ارائه کرده که در نوع خود جالب توجه است.

البته شایان ذکر است که این میزان هزینه کاهش درامد در سال جدید چندان ضعیف نبوده زیرا این شرکت در سال گذشته حدود ۱.۱ میلیارد دلار کاهش درآمد داشته است

اما این مبلغ نسبت به سه ماهه گذشته کاملا منفی بوده، زیرا این شرکت در سه ماه اول سال سود خوبی داشت و دلیل آن هم توسعه فعالیت های اوبر در آسیای جنوب شرقی و روسیه بوده .

شایان ذکر است که اوبر برنامه هایی در زمینه عرضه خدمات جدید خود برای تمام افراد در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ در ذهن دارد و دارا خسروشاهی بر این موضوع تاکید کرده است.

این کمپانی در سال گذشته ۴.۵ میلیارد دلار از دست داد و در مجموع از زمان تاسیس این شرکت در سال ۲۰۰۹ حدود ۱۱ میلیارد دلار از دست داده است.اوبر هنوز مبلغ ۷.۳ میلیارد دلار در حساب خود دارد و این موضوع می تواند کمک بزرگی برای این شرکت باشد.

این کمپانی سیاست پیشرفت به جای سود را سرلوحه خود قرار داده است و این موضوع باعث می شود تا سرنخ هایی در مورد پروژه های هزینه بر این شرکت به دست آید. با این وجود سرمایه گذاران ضمن اعمال فشار بر خسروشاهی خواستار آن هستند که این این پروژه ها به طور کامل متوقف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید