نگراني اسرائیل از سلاح‌های متعارف ایران

    کد خبر :348517

رئیس پیشین موساد در مصاحبه با روزنامه جروزالم پست درباره راه‌هایی برای مقابله با ایران و حزب‌الله و همچنین نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از تسلیحات ایران صحبت کرد.
ژنرال «تمیر پاردو» رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» راه‌های جدیدی برای مقابله با ایران و حزب‌الله پیشنهاد داد.

به گزارش نامه نيوز، پاردو در مصاحبه با روزنامه «جروزالم پست» مدعی شد که بهتر است به جای استفاده از راهکار نظامی برای شکست دادن جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان، از روش تحریم استفاده شود زیرا احتمال موفقیت آن بسیار بیشتر است.

وی در توضیح این ایده خود گفت: «توانایی محدود کردن تهدید حزب‌الله با تحریم‌ها، 10 برابر بیشتر از همان توانایی علیه ایران است. اگر ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) همین امروز تحریم‌ها را اعمال کند، تاثیر بزرگی نیز روی مقابله هسته‌ای با ایران خواهد گذاشت».

رئیس پیشین موساد با بیان اینکه حزب‌الله همان لبنان و دولت لبنان همان حزب‌الله است، افزود: «لبنان تنها کشوری است که یک سازمان تروریستی در آن، بیشتر از ارتش قدرت نظامی دارد… (حزب‌الله) در مسند قدرت و پارلمان نشسته است. آنها برای تمام مسائل سیاسی تصمیم می گیرند… آنها تجربه مبارزاتی زیادی دارند که نباید ساده گرفته شود».

پاردو با ادعای اینکه حزب‌الله بخشی از ایران نیز هست، گفت: «اسرائیل هنوز هم می‌تواند جنگی را علیه حزب‌الله به راه بیاندازد. ما می‌توانیم این مشکل را روی کاغذ، با جنگ حل کنیم. ولی امروز به خاطر موشک‌های دور برد آنها، نیاز داریم تا برای شکست دادن کامل حزب‌الله به شمالی‌ترین نقطه خاک لبنان هم پیش برویم».

وی سپس از ترامپ خواست تا تحریم‌هایی مشابه آنچه که علیه ایران وضع کرده را بر دولت لبنان نیز اعمال کند و تصریح کرد: «اگر این اتفاق بیافتد، اقتصاد لبنان فقط 3 یا 4 ماه دوام خواهد آورد. لبنان، ایران نیست. آنها یک کشور کوچک هستند که به غرب و کشورهای عربی میانه‌رو وابسته هستند».

این ژنرال بازنشسته سپس به آمریکا توصیه کرد که 2 شرط برای برداشته شدن تحریم‌ها بگذارد: «1- حزب‌الله سلاح‌های خود را تحویل دهد یا در ارتش لبنان ادغام شود. 2- ایران باید انشعابات خود را به صورت کامل از لبنان خارج کند».

پاردو درباره تقابل هسته‌ای آمریکا با ایران هم گفت که مدتی طول می‌کشد تا تحریم‌های آمریکا، که از 16 مرداد مجددا علیه ایران احیا شد، اثر خود را بگذارد.

وی اما ضمن ابراز مخالفت با تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران، تاکید کرد که این مسئله اهرم‌های فشار واشنگتن بر تهران را تضعیف کرده و وضعیت را خطرناک‌تر می‌کند. همچنین خروج آمریکا از برجام را بخشی از عقب‌نشینی این کشور از غرب آسیا دانسته که برای تل‌آویو بسیار ناخوشایند است.

رئیس پیشین موساد سپس مدعی شد که 3 راه برای ممانعت از دستیابی ایران به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای وجود دارد: «راه اول، تهاجم همه جانبه است، که البته ایده بدی هم می‌باشد. دوم متقاعد کردن ایران برای عقب‌نشینی از طریق اقدامات قهری است. سوم نیز تغییر رژیم در ایران است».

پاردو اما در پایان تاکید کرد که اسرائیل اما بیشتر از سلاح اتمی، نگران سلاح های متعارف ایران از جمله موشک‌های دوربرد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید