پرونده سقوط هواپیمای آسمان به تهران منتقل شد/احضار و تحقیق از ۴ مدیر و مسئول

    کد خبر :348448

محمدجواد حشمتی در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای آسمان که بهمن سال 96 اتفاق افتاد و بر اثر آن 60 مسافر و 6 خدمه پروازی جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: با پیگیری‌های خوب دادسرای اصفهان و بازپرس ویژه، تحقیقات مقدماتی این پرونده به مراحل نهایی و پایانی رسیده و در شرف صدور کیفرخواست قرار دارد.

این مقام مسئول در دادستانی کل کشور افزود: با توجه به اینکه محل سکونت خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه عمدتاً در تهران قرار دارد، تعدادی از خانواده‌ها به خاطر مسئله بعد مسافت از دیوان‌عالی کشور درخواست کردند پرونده برای ادامه بررسی و رسیدگی‌ها به تهران بیاید که دیوان نهایتاً رای داد پرونده به تهران احاله شود.

حشمتی با بیان اینکه مقدمات احاله این پرونده به تهران در حال انجام است، گفت: به احتمال زیاد پرونده برای ادامه رسیدگی‌ها به دادسرای جنایی ارجاع می‌شود اما باز هم باید دید دادستان تهران چه تصمیمی می‌گیرد و پرونده را به کدام یکی از نواحی دادسرای تهران ارجاع می‌دهد.

معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور، تعداد متهمان این پرونده 4-3 نفر خواند و گفت: اینها کسانی هستند که مسئول بودند و باید به وظایف خود عمل و مقررات و ضوابط را به درستی اجرا می‌کردند.

به گفته حشمتی، این افراد پیشتر از سوی دادسرای اصفهان احضار و از آنها تحقیقات لازم به عمل آمده است.

به گزارش تسنیم، 29 بهمن سال 96 بود که پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان از رادار خارج و سقوط کرد که تمام سرنشنینان آن جان خود را از دست دادند.

به دنبال وقوع این حادثه، عملیات امداد و کشف اجساد آغاز شد اما همچنان جسد 6 تن از قربانیان آن پیدا نشده است.

پزشکی قانونی پس از اخذ آزمایش پنتیک از خانواده قربانیان، اجساد شناسایی شده را به خانواده هایشان تحویل داده است.

11 مرداد امسال هم قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام درباره دلایل اصلی سقوط هواپیمای آسمان نوشت: 1- علت سقوط یخ زدگی بال هواپیماست. هواپیما مجهز به سیستم AD (جلوگیری از یخ زدگی بال) نبوده است. 2-مجوز بهره برداری از هواپیما C of A غیر قانونی صادر شده است. 3- شرکت بهره بردار در بکارگیری گروه کروی پرواز قصور کرده است. 4- سیستمELT هواپیما نقص داشته و عمل نکرده است.(دلیل فرعی) 5-هواپیمای ATR مناسب شرایط اقلیمی ایران نیست و محدودیت‌های زیادی از جمله دما و ارتفاع(high&hot) داراست. 6- قصور شرکت فرودگاه‌ها هم مطرح است. 7-ربطی هم به تحریم ها ندارد و 8- تقصیر خلبان نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید