واکسن سه گانه خطر اوتیسم را در جنین افزایش نمی دهد

    کد خبر :346895

نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد تزریق واکسن سه گانه به مادر، احتمال ابتلای جنین او به اوتیسم و عقب ماندگی ذهنی را افزایش نمی دهد.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، واکسن سه گانه یک واکسن ترکیبی است که برای جلوگیری از ابتلای انسان به سه بیماری دیفتیری، سیاه سرفه و کزاز تزریق می شود.

در سال ۲۰۰۵ ترکیبی تازه از این واکسن به نام «تی دپ» عرضه شد تا از انسان ها در برابر سه بیماری مذکور با قدرت بیشتری محافظت کند. در سال ۲۰۱۳ توصیه هایی به مردم ارائه شد تا زنان باردار از واکسن یادشده استفاده نکنند؛ زیرا ادعا شده بود واکسن «تی دپ» باعث کاهش ایمنی بدن نوزادان می شود.

مطالعه گسترده تر موسسه Kaiser Permanente در آمریکا نشان داده که استفاده والدین و به خصوص مادران باردار از این واکسن خطر ابتلای کودکان و جنین به اوتیسم را در آینده افزایش نمی دهد و حتی می تواند موجب افزایش وزن آنها شود.

در سال های اخیر واکسن های مورد استفاده برای مقابله با بیماری هایی مانند سیاه سرفه کیفیت بهتری پیدا کرده اند و تازه ترین نمونه از واکسن Tdap به ایمن سازی مادران حامله کمک شایانی می کند. تحقیقات تازه هم هرگونه رابطه میان استفاده از این واکسن و ابتلا به اوتیسم را رد کرده است.

برای انجام این بررسی آزمایش هایی بر روی ۸۱ هزار و ۹۹۳ کودک بیش از چهار سال انجام شده که در حد فاصل سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ متولد شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید