5 نکته درباره ی دوج چلنجر که احتمالا نمی دانستید

  • خودرو
  • جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱
    کد خبر :342941

خودروهای عضلانی در سراسردنیا طرفداران خاص خود را دارند. یکی از این خودروها که سابقه ی بسیار طولانی ای هم دارد دوج چلنجر می باشد. این کوپه ی عضلانی جدید مدل 2019 خریداران را با یک خودروی عملکرد بالا و فوق العاده روبه رو می کند. در این نوشته قصد داریم شما را با ناگفته های این خودرو و نکات عجیب و جالب از این خودرو آشنا کنیم.

آیا حداکثر سرعت این خودرو 326 کیلومتر بر ساعت است؟

اگر شما به حداکثر سرعت اعلام شده ی این خودرو شک دارید و لاستیک های مورد استفاده نشان دهنده ی محدوده ی سرعت ایمن 329 کیلومتر ساعت هستند محاسبات نشان می دهند، با توجه به طراحی جعبه ای که دارای ضریب درگ 0.384 و در قسمت صاف جلو هم29.96 فوت مربع نیرو وارد شود، بیشترین اسب بخار مورد نیاز برای حداکثر سرعت 650 واحد می باشد که نسخه ی هلکت این خودرو در دنده ی هفتم با دور موتور 5500 rpm به دست می آورد که با گیربکس و اکسل استاندارد کمی مسئله پیچیده می شود. زیرا هنگامی که این خودرو با سرعت 323 کیلومتر بر ساعت با دنده ی هفتم در حال حرکت است و در سرعت 326 کیلومتر بر ساعت با دور موتور 5150 دنده ی هشتم باشد کمی تناقض احساس می شود.

جدال با وایپر GTS

دلیل اصلی این جدال این است که در مسابقات استقامت 3.6 کیلومتری و 13 دوری در اوهایو تیم رد آی با اختلاف 0.6 ثانیه از دوج وایپر GTS با قدرت 640 اسب بخار و 455 کیلوگرم وزن کمتر برنده شد و از آن مسابقه به بعد بین این دو تیم اختلاف های زیادی شکل گرفت.

لاستیک های M5؟

نکته ی جالب درباره ی تایرهای 305/35ZR20 پیرلی پی زیرو که در حال حاضر بر روی چلنجر استفاده می شود این است که دوج و SRT در حال گسترش این لاستیک بودند که همزمان BMW هم شروع به تولید لاستیک های پی زیرو برای مدل M5 خود نمود و در نهایت هر دو گروه به صورت کاملا جداگانه دقیقا به یک نتیجه رسیدند.

نیاز به فرمان برقی

در تولیدات هلکت فقط یکبار فرمان هیدرولیکی استفاده شد. اما در حال حاضر فقط چلنجر SRT هلکت از این سیستم استفاده می کند. لاستیک های این ماسل کار به دلیل شعاع زیاد با مشکلات زیادی برای این سامانه ی کمکی ایجاد می نماید و به همین دلیل در تمام چلنجرهای حال حاضر از EPS استفاده می شود.

ارزش گذاری در مزایده های آینده

تصور این مسئله که یک چلنجر را خریداری کرد و به جای سوار شدن و استفاده کردن از این ماسل کار جذاب و فوق العاده آن را برای حراجی در آینده مانند همی کودا چهار دنده ی کانورتیبل مدل 1971 با ارزش 3.5 میلیون دلار در سال 2014 کنار گذاشت. در حال حاضر این شرکت انتظار دارد تا تعداد بسیاری از متقاضیان اقدام به خرید مدل رد آی این کوپه با امکانات و ظاهر منحصر به فرد باشند و می توان انتظار داشت تا در آینده های دور شاهد به فروش رسیدن چلنجرهای بی همتا در حراجی های بزرگ داشته باشیم.

پردیس خودرو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید