آمریکایی‎ها همزمان از «تحریم» و «عملیات روانی» علیه ایران استفاده می‎کنند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ۹:۱۴
    کد خبر :341502

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: تحریم و ایجاد جو روانی دو ابزاری است که آمریکایی‌ها به طور هم زمان برای لطمه زدن به مردم ایران از آن استفاده می‌کنند.
سیدمحمد مرندی، کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با دانشجو، در خصوص اعمال دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران از امروز و تاثیر آن بر اوضاع اقتصادی کشور گفت: آمریکایی‌ها به خاطر شرایط نامساعد جهانی شان و اینکه با کشور‌های متعدد درافتادند به دنبال ایجاد یک جو حق به جانب در جهان هستند.

وی با اشاره به اختلافات آمریکایی‌ها با اتحادیه اروپا، مکزیک، کانادا، چین و روسیه گفت: این اتفاقات آمریکایی‌ها را منزوی کرده و البته این انزوای آمریکا به نفع ما خواهد بود.

مرندی افزود: خروج آمریکا از برجام به انزوای بیش از پیش آمریکا دامن زده است. البته آمریکا مثل گذشته نیست و چین و روسیه به دلیل برخورداری از اقتدار بیشتر قدرت برتر در جهان را دارند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی در خصوص اینکه آیا تحریم‌های آمریکا علیه ایران بیشتر جنبه روانی دارد یا اقتصادی گفت: شبکه‌های فارسی زبان و گروه‌ها و کانال‌های مختلف با هماهنگی یکدیگر در جهت تضعیف قوای فکری مردم ایران عمل می‌کنند به عنوان مثال انگلیس که به ظاهر از برجام خارج نشده است در جنگ روانی کاملا در جبهه آمریکا قرار دارد و این مسئولیت را به عهده دارد تا مردم ایران را بترساند و فضای روانی جامعه را تحریک کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تحریم و ایجاد جو روانی دو ابزاری است که آمریکایی‌ها به طور هم زمان برای لطمه زدن به مردم ایران از آن استفاده می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید