استقبال لاریجانی ازپیشنهاد محدود کردن تلفن همراه نمایندگان در صحن

    کد خبر :340520

دبیر کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، از استقبال رئیس مجلس از پیشنهاد محدودیت استفاده نمایندگان از تلفن همراه در صحن مجلس خبر داد.

علی اکبری در گفتگو با مهر، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تدوین آیین‌نامه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس برای بررسی راهکارهای افزایش انضباط نمایندگان، اظهارداشت: برخی موارد در دستور کار کمیسیون قرار دارد که امروز در خصوص آنها بحث و تاکید شد که قبل از تصویب در کمیسیون، با هیات رئیسه مجلس هماهنگ شود تا پس از ورود به صحن به مشکلی برنخورد.

وی افزود: موضوع تغییر در ساز و کار تعطیلات مجلس نیز بحث دیگری بود که در جلسه امروز با پیشنهادات مختلف مطرح شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: در حال حاضر هر سه هفته یک بار که جلسات علنی برگزار می‌شود، یک هفته برای سرکشی به حوزه های انتخابیه در نظر گرفته می‌شود، اما پیشنهاداتی برای تغییر در این روال وجود دارد از جمله اینکه مجلس دو هفته پشت سر هم از شنبه تا چهارشنبه جلسه داشته باشد و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه افزایش یابد و یا اینکه تعداد جلسات علنی کمتر و تعداد جلسات کمیسیون‌ها بیشتر شود.

اکبری با تاکید بر اینکه هیچکدام از این پیشنهادات قطعی نیست، اظهارداشت: در خصوص نظم و انضباط نمایندگان در رفت و آمد و در رای‌گیری ها نیز مباحث مختلفی در دستور قرار دارد و در جلسه امروز نیز با حضور رئیس مجلس بحث شد؛ از جمله اینکه رای‌گیری با ورقه به طور کامل حذف و همه چیز با رعایت محرمانگی، الکترونیکی شود.

وی افزود: یکی دیگر از مسائل مطرح شده در نشست امروز، پیشنهاد تعدادی از اعضا برای محدودکردن استفاده نمایندگان از تلفن همراه در صحن مجلس بود تا نظم مجلس در جریان رای‌گیری ها و مذاکرات افزایش یابد که این پیشنهاد با استقبال آقای لاریجانی هم مواجه شد.

دبیر کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس خاطرنشان کرد: همه این ایده‌ها و پیشنهادات نیاز به بررسی بیشتر دارد و بعید است که به صورت یکجا به صحن مجلس ارائه شود، بلکه به تدریج در کمیسیون نهایی و تصویب می‌شود و به صحن مجلس می‌آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید