جانشین معاون لجستیک سازمان امداد و نجات هلال‌احمر عنوان کرد

برخورداری از انبارهای مناسب، یک ضرورت در امدادرسانی

    کد خبر :338948

جانشین معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: برخورداری از انبارهای مناسب، از ضروریات امدادرسانی است.

سید موسی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به وظایف ذاتی معاونت لجستیک و به منظور دپوی اقلام امدادی در جهت ارائه خدمات مناسب به آسیب‌دیدگان، برخورداری از انبارهای مناسب و استاندارد از ضروریات امدادرسانی است. در این راستا، دستورالعملی با عنوان درجه‌بندی انبارهای کشوری با تشکیل کمیته متشکل از معاونان امداد و نجات استانی و کارشناس خبره در حال تدوین است.

جانشین معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان این‌که دستورالعمل مذکور پس از تدوین و تعیین رتبه‌بندی به استان‌ها ابلاغ می‌شود تا رقابتی در این جهت صورت پذیرد، ادامه داد: در همه دنیا حوزه لجستیک نقش مهمی در ارائه خدمات مناسب به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث ایفا می‌کند و در یک عملیات موفق، عواملی مثل نیروی کارآمد آموزش‌دیده، تجهیزات به‌روز امداد و مدیریت صحیح، نقش به‌سزایی در ارائه خدمات دارد.

وی با بیان این‌که معاونت لجستیک مهم‌ترین نقش دپوی اقلام امدادی 16 گانه آسیب‌دیدگان را بر عهده دارد، افزود: در این راستا استانداردهای لازم تهیه شده و در حال حاضر به دو روش دپوی اقلام امدادی صورت می‌گیرد که کالاهای زیستی، کالاهای بهداشتی و اقلام غذایی را شامل می‌شود. همچنین ذخیره‌سازی کالاهای غذایی و بهداشتی با توجه به محدودیت و تاریخ انقضایی که دارد، به دو روش ذخیره احتیاطی در انبارهای کشور و قرارداد با شرکت‌ها و فروشگاه‌ها صورت می‌گیرد. این فروشگاه‌ها نیز در زمان نیاز اقلام را به هلال‌احمر تحویل می‌دهند.

موسوی با اشاره به این‌که برابر ضوابط قانونی و اجرای مناقصات با شرکت‌های رفاهی نسبت به تهیه پکیج‌های 72 ساعته و یک ماهه اقدام شده است، یادآور شد: لجستیک و آمادگی در خرید و کارشناسی دقیق، نگهداری صحیح و هدایت و ارسال به موقع امکانات و تجهیزات نقش تاثیرگذاری در کیفیت امدادرسانی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید