سمینار ‘عدالت اجتماعی از دیدگاه امام (ره)’ در اندونزی برگزار شد

    کد خبر :33555

سمینار ‘عدالت اجتماعی از دیدگاه امام ( ره)’ به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در دانشگاه اسلامی شریف هدایت الله جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد. در این سمینار که روز گذشته در سالن اجتماعات دانشکده اصول الدین دانشگاه شریف هدایت الله اندونزی برگزارشد، ‘ولی الله محمدی نصرآبادی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا، رئیس دانشکده، مسئول رایزنی فرهنگی ایران، مسئول اتاق ایران در این دانشگاه و جمع کثیری از اساتید و دانشجویان اندونزیایی حضور داشتند.
سفیر کشورمان در این سمینار یک روزه با منحصر به فرد خواندن رهبریت و هدایت انقلاب اسلامی توسط امام راحل (ره) و با اشاره به علاقه شدید مردم ایران به حضرت امام، گفت: رحلت امام غم عظیمی برای ملت ایران بود و تشیع جنازه ایشان بزرگترین تشیع جنازه در تاریخ شد .
محمدی با اشاره به اینکه واژه عدالت به اندازه بشر عمر دارد، گفت که عدالت آرمانی دینی و الهی است که همه پیامبران برای تحقق آمده اند و بسیاری نیز در جهان در راه عدالت جان خود را فدا کردند .
بلندپایه ترین دیپلمات ایران در اندونزی، هدف از تشکیل حکومت اسلامی را اجرای عدالت ذکر کرد و گفت که یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران نیز به رهبری امام خمینی (ره)، رفع تبعیض و برقراری عدالت بود .
وی گفت: امام راحل نیز عدالت را از دو دریچه فردی و عدالت اجتماعی بررسی کرده اند. از دید امام نقطه اصلاح هر جامعه ای از خود انسان شروع می شود. حرکت عدالت طلبانه از پائین، یعنی از افراد جامعه شروع می شود و به کل یعنی اجتماع ختم می شود . البته حاکم نیز نقش مهمی در رسیدن به عدالت اجتماعی دارد و اگر حاکم عدالت پرور باشد همه فرمانبرداران او عدالت پرور می شوند.
سفیر ایران در ادامه گفت: با بررسی دیدگاه های امام خمینی (ره) مشخص می شود مفهوم عدالت از دیدگاه امام راحل بسیار گسترده است و جنبه های الهی، فردی و اجتماعی را در بر می گیرد.
وی در پایان عدالت را از دید امام راحل اینگونه خلاصه کرد ‘برقراری قسط و عدل تمامی خیرات و خوبی ها را برای فرد عادل و برای جامعه عادل به بار می آورد. چنین جامعه ای از امنیت برخوردار است. بنابراین افرادش دارای طمانینه و اطمینان خواهند بود’.
دکتر ‘مسری منصور’ رئیس دانشکده اصول الدین دانشگاه شریف هدایت الله اندونزی نیز در این سمینار به معرفی شخصیت والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ساده زیستی و اندیشه های جاودان این چهره فراموش نشدنی جهان پرداخت.
‘سیفی’ سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی نیز در این همایش با بیان تاریخچه مختصری از زندگی امام خمینی (ره) و ذکر مصادیقی از بیانات امام راحل، عدالت و عدالت اجتماعی را بر اساس اندیشه امام راحل تبیین و مشخصه های آن را برای مخاطبین اندونزیایی تشریح کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید