ساخت۲۵۰ برج در باغات در سه سال

    کد خبر :326467

رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران مشارکت شهروندان در تملک باغات شهر تهران را یکی دیگر از راهبردهای حفظ باغات دانست و گفت :همانطور که خیرین مدرسه ساز داریم باید بتوانیم از ظرفیت مردم و خیرین برای نجات باغات شهر کمک بگیریم.

آرش میلانی رییس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری نشست مشترک کمیته شهرسازی شورا و جامعه مهندسین مشاور ایران اظهار کرد: شورای پنجم با رویکرد حفظ باغات تهران تصمیم به لغو مصوبه برج باغها گرفت که البته این تصمیم با مخالفت‌هایی مواجه شد از جمله اینکه چنانچه محدودیتهایی در این زمینه ایجاد شود اقتصاد شهری دچار مشکل خواهد شد.

میلانی با یادآوری این موضوع که طبق گزارش اخیر معاون شهرسازی شهرداری بین سال‌های ۹۳تا ۹۶ حدود ۲۵۰برج باغ ساخته شده است گفت: آیا به این استدلال که بارگزاری در باغات به اقتصاد شهری کمک می کند میتوان اجازه تخریب باغات باقی مانده شهر را داد؟.

رییس کمیته محیط‌زیست شورا در ادامه افزود: شورای پنجم به دنبال کسب درآمد از باغات شهر نیست و این قول را از شهردار منتخب اسبق و شهردار فعلی گرفته است که در مسیر تخریب باغات مجوزی را صادر نکند.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به موضوع شناسنامه باغات شهر گفت : تاکنون بیش از۳۰۰۰ پلاک صادر شده است که آمار قابل استفاده‌ای را از وضعیت باغات شهر تهران به ما می دهد. از جمله این که مشخص شده است که ۴۰۰ هکتار باغات ما ارزش اکولوژیکی و ۲۴هکتار از این باغات نیز ارزش میراثی را خود دارند. بنابراین تکلیف ما را از نظر اولویت بندی برای برنامه‌ریزی و تملک را مشخص می کند.

وی در ادامه افزود: از عوارض جریمه قطع درختان، شهرداری حدود ۶۰میلیارد تومان درآمد داشته است که تنها برای خرید ۳یا ۴باغ کافی است این در حالی است که برای تملک باغات کن بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم است.

آرش میلانی در ادامه با بیان اینکه برای بهره‌برداری از باغات باید مدل‌های سازگار با توجه به شرایط جغرافیایی باغات را طراحی کرد گفت: جامعه مهندسین مشاور می تواند در این زمینه مدیریت شهری را یاری کند.

به گزارش ایسنا،رییس کمیته محیط‌زیست شورا همچنین بحث جلب مشارکت شهروندان در تملک باغات شهر تهران را یکی دیگر از راهبردهای حفظ باغات دانست و افزود: همانطور که خیرین مدرسه ساز داریم باید بتوانیم از ظرفیت مردم و خیرین برای نجات باغات شهر کمک بگیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید