به دلیل ادامه گرمای کم‌سابقه،

استفاده از شلنگ آب در مناطقی از انگلیس ممنوع می‌شود

    کد خبر :326447

در صورت ادامه گرمای کم‌سابقه و نباریدن باران به اندازه کافی، مقررات ممنوعیت آبیاری با شلنگ آب در بخش‌هایی از شمال غرب انگلیس به اجرا گذاشته خواهد شد.

“یونایتد یوتیلیتی”، یکی از شرکت‌های اصلی تامین آب در این کشور اعلام کرد که این محدودیت موقتی شامل حدود هفت میلیون مشترک آب در شمال غرب انگلیس خواهد شد و از ماه آینده (پنجم اوت) به عنوان ضمانتی برای تامین نیازهای ضروری اجرا می‌شود.

گرمای هوا و کاهش بارندگی باعث شده سطح ذخایر آب پایین بیاید و پیش‌بینی شده که موج گرما همچنان تا پایان ماه جاری میلادی در بریتانیا ادامه خواهد داشت.

سایر شرکت‌های آب در انگلیس اعلام کردند که ذخایر آب کافی است و چنین برنامه ای را در نظر ندارند. ماه ژوئن مقررات ممنوعیت استفاده از شلنگ در بخش‌هایی از ایرلند شمالی اجرا شده بود.

به گزارش بی‌بی‌سی، مارتین پادلی از مسئولان شرکت یونایتد یوتیلیتی گفت که موج گرمای اخیر از نظر تعداد روز از سال ۱۹۷۶ در این منطقه بی‌سابقه بوده و با وجود بارش‌های اخیر اما همچنان سطح مخازن آب پایین است و با توجه به پیش‌بینی ادامه گرمای هوا، لازم است که با ایجاد محدودیت موقتی برای مصرف کنندگان آب، تامین آب برای مصارف ضروری را تضمین کنیم.

این شرکت آب اعلام کرده است که در کنار استفاده حداکثری از منابع آب زیرزمینی، کارزارهایی را برای تشویق به مصرف صحیح و عاقلانه آب برای مصرف کنندگان به راه انداخته است.

تصمیم این شرکت مساله هدر رفتن آب از طریق نشت لوله‌ها را به میان کشیده است. یک کاربر توییتر در این‌باره نوشته است که از این طریق بین ۵ تا ۱۰ درصد مصرف آب کم خواهد شد اما از طریق تعمیر شبکه آبرسانی و جلوگیری از نشت آب، ۲۰ درصد صرفه‌جویی می‌شود.

براساس آمار رسمی، شرکت‌های آب انگلیس به طور متوسط بین ۲۰ تا ۲۲ درصد از آب را به دلیل نشت آب در شبکه آبرسانی هدر می‌دهند.

پروفسور دیوید هال، استاد دانشگاه گرینویچ و کارشناس صنعت آب می‌گوید که شرکت های آب خصوصی انگیزهایی برای تعمیر شبکه آبرسانی ندارند چون هزینه این کار از سود آنها کم می‌کند و این کار برایشان مقرون به صرفه نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، ممنوعیت استفاده از شلنگ یعنی افراد نباید باغچه‌های شخصی را با این وسیله آبیاری کنند و همچنین شستن ماشین و حیاط خانه با آب ممنوع است. جریمه اعلام شده برای نقض مقررات ممنوعیت استفاده از شلنگ ۱۰۰۰ پوند تعیین شده است. به این ترتیب آبیاری باغچه‌ها به وسیله آبپاش و شستن خودرو با سطل آب و دستمال مجاز خواهد بود.

بر اساس گزارش شرکت یونایتد یوتیلیتی، یک ساعت استفاده از شلنگ حدود ۵۴۰ لیتر آب مصرف می‌شود که به اندازه مصرف متوسط یک روز یک خانواده چهار نفره است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید